söndag 30 mars 2014

1-årskalas nummer 2

Igår natt har Miranda levt rövare med massa gnäll och gråt. Från midnatt och fyra timmar framåt så vaknade Miranda varje halvtimme till heltimme med gnäll. Hon satte sig upp och slängde sig fram och tillbaka i sängs och fick ingen ro alls. Hon vred sig en del. Thomas trodde hon var hungrig eftersom hon har ätit så jäkla dåligt under veckan. Jag testade välling igen, men det gick inte ner, som jag misstänkte. Hon bara spottade och blötte ner sig själv och kudden. Jag bytte blöja, pyjamas och vände på kudden. Jag gjorde magmassage för att se om det var luft som behövde komma ut, men det hände ingenting. Då antog jag att det var tänderna som spökade och gav henne flytande Alvedon. Sen tänkte vi att hon för en gångs skull kunde få sova mellan oss eftersom hon mådde så dåligt. Men när Alvendonet kickade fick hon en oväntad energi och började babbla på och skulle ta på och slå på mig och Thomas. Tillslut fick jag nog och bar in henne till sin säng så hon fick babbla vidare där inne och tillslut somnade hon. Jag vaknade vid 07:40 igår imorse av att hon gnällde till. Hon somnade om, men jag blev helt sömnlös fast jag var sjukt trött. Hade för mycket grejer i skallen som snurrade. Hade ju dagens barnkalas att planera till de sista detaljerna.

Lite senare på förmiddagen kom min fina vän Maria från Borlänge för Mirandas skull. Hon skulle åka hem senare på dagen. Snabbvisit!

Ett fint kort som Maria tog på Miranda.

Vi åkte sen vidare till svärmor Gunillas hem för att fixa till det sista inför barnkalaset som skulle äga rum. Maria hackade ihop en fruktsallad till barnen.
Jag vispade ihop grädde för att dekorera min sockerfria barntårta som jag hade sötat med banan och lite honung. Fyllningen bestod av egengjord hallonsylt med SukrinMelis och vaniljpulver samt lite vispad grädde.


Sen blandade jag en frosting av cream cheese, grädde, lite vatten, vaniljarom och citronsaft och några droppar karamellfärg för att dekorera mina sockerfria hallonmuffins. Båda bakverken blev goda tyckte de flesta.


Thomas hade köpt lite sockriga bakverk från Delicato Outlet för att väga upp till de nyttiga bakverken. 

Miranda var i vanlig ordning gnällig och klängig på grund av veckans feber och annat jobbigt och endast Thomas famn funkade åter igen. Så han fick agera Super Dad och underhålla henne hela kalaset medan jag underhöll resterande kalas-deltagare.


Det var en del barn, men de var relativt städade ändå trots att de var mellan 1,5-12 år gamla. Tur att Gunilla har en bra tomt som de kunde springa runt på!

Fina svärmor Gunilla!

Så glad att min fina vän kom ända från Borlänge bara för att stanna några timmar och åka tillbaka.


David Hasselhoff kom förbi och morsade på alla innan han drog iväg till beachen igen. Tänk att Gunilla har haft honom som inneboende i flera år utan att vi visste om det!  ;)

Jag tycker att kalaset blev väldigt lyckat och Miranda var inte lika ledsen som på kalaset i lördags, som tur var. Hon tyckte säkert att barnen var lite roligare att leka med och titta på än sina släktingar. Eller för att hon började må bättre. Hon fick massor av fina presenter av våra vänner som hon pillade med. Mycket nöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar