onsdag 12 mars 2014

Tropisk fruktbombspuré

Jag älskar att göra egen fruktpuré till vårt gullefjun. Det är så mycket godare! Självklart finns det utmärkta fruktpuréer på marknaden som är utan stärkelse och annat skit, alltså 100% frukt. Jag köper dem ibland också. Jag är bara mer för att se basen av vad jag skyfflar in i mitt barns mun. Dessutom är det stimulerande att stå där och skala och hacka och se en färgsprakande fruktsallad uppenbara sig för att sedan mixas ner till en slät fin puré.

Idag gjorde jag en extra stor sats med fruktpuré. Och grymt god blev den!

Innehåll i min super duper goda puré:

1 ananas
4 kiwi
3 sharonfrukter
6 små päron
1 avokado

Miranda som hade suttit och surat på golvet en stund sken upp som en liten sol när hon fick smaka och ville ha mer. Jag adderade avokadon på grund av att jag och Miranda tycker att bismaken av kiwi är smått stickig och sur och avokadon neutraliserar den, samt tillför nyttiga fetter. En utmärkt tillsats alltså!

Se bara på den härliga fruktsalladen!

Här är den igen fast jäkligt mosad.

9 små burkar och 1 stor burk blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar