söndag 2 mars 2014

Loppis och shopping

Idag åkte vi till Kistamässan för att kolla in deras stora loppmarknad. De tar 50 :- inträde där! Det var en fräsch lokal och gigantisk.

Det här är Scandic Victoria Tower. Kistamässan ligger precis bredvid. Nej, det lutar inte sådär. Det är min panorama-bildtagning som blev lite knasig. Haha!

Vi hade med oss vännen Dan som sällskap. Jag pillade lite på några barnkläder när Thomas, Dan och Miranda helt plötsligt gick upp i rök. Jag lullade runt ett tag bland folkmassorna och alla grejer (skräp) och letade efter dem utan resultat. Ju längre tiden gick desto mer frustrerad och stressad blev jag. Det var varmt, kvavt och för mycket folk. Jag har blivit allergisk mot stora folkmassor sen graviditeten. Det känns som att alla är i vägen och att de kväver mig med sin närvaro. Jag fick tillslut tag i dem på mobilen och mötte upp dem. Thomas hade på den tiden vi varit ifrån varandra lyckats att köpa på sig några fina barnböcker och en bra leksak. Sen gick vi runt ett tag till. Snart blev vi alla för varma och trötta i skallen och gick därifrån.


Vi tog oss en tripp till Täby Centrum för att fika och ge Miranda mellanmål. Jag gillar det centrumet! Det är stort, ljust och fräscht. Vi strosade runt lite i butikerna också. Jag är på jakt efter en söt festklänning till Miranda. Helst en rosa eller lila med nåt glitter på. Vi hittade några ljuvligt söta klänningar på Acessoriez, men de kostade runt 500 :- vilket är rätt saftigt för bebis-klänningar. Inte ens jag köper klänningar för så "mycket" pengar. Jag är så frustrerad över att alla fina barnklänningar ligger på storlek 86 och uppåt i bra prisklass. Miranda har precis börjat kunna använda storlek 80. I den storleken så finns det inga fina festklänningar i vettig prisklass i vanliga klädbutiker. Gaaah! Well well... Jag får jaga vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar