onsdag 19 mars 2014

Fastebrytet och fettplanerna

Igår hade jag äntligen fått äta fast föda igen. Hurra! På morgonen åt jag turkisk yoghurt med grön bladmüssli och kokosflingor. Väldigt smarrigt! Sen till lunch värmde jag grönsakssoppa. Det är inte så mycket gourmé över den, men den funkar bra för min temporärt känsliga mage. Jag får inte bryta fastan med för stabbig mat. Det är fortfarande små portioner som gäller så jag inte chockar magen.


Till middag fixade jag en simpel gratäng på kokt blomkål, kokt broccoli och riven ost.

Jag har bestämt att jag ska testa hardcore LCHF ett tag. Det betyder att jag ska brassa på med mer fett och inte fuska med för många kolhydrater. Bara för att se hur jag påverkas. Jag brukar annars köra på mer proteiner i min LCHF eftersom jag inte har varit så värst intresserad av massiv förtäring av mycket fett. Nu känner jag mig redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar