fredag 14 mars 2014

Uppdatering på fastan och bebis-dejter

Då var snart den här veckans vardagar över. Jag måste säga att det har gått snabbt! I måndags startade jag nedtrappningen inför fastan och åt små portioner med vegetarisk föda. Tisdagen var det samma grej. Det gick jättebra. Åt ju den där blomkål -och spenatgratängen och drack koffeinfritt te samt vatten. I onsdags startade jag fastan med juicer, te och buljong, allt från Ledins faste-paket. Måste säga att det har gått förvånansvärt bra hittills! Inga direkt symptom ännu. Jag har väl mest varit lite frysen och kanske en aning bubblig i magen. Bubblet beror säkert mycket på att magen inte är van vid alla kolhydrater. Jag har ju avvikit helt från LCHF under den här perioden. Jag har fasta fram till måndag då den slutar och upptrappningen av fast föda kan starta på tisdag. Längtar! En av alla positiva saker är att jag uppskattar mat på ett annat sätt när jag fastar. Jag längtar liksom mer efter allt möjligt samtidigt som jag faktiskt inte är hungrig. Jag dricker ju någonting minst varannan timme, så magen håller sig ändå lugn och harmonisk.

Jag har haft 3 dejter den här veckan.
I onsdags knallade jag och Miranda hem till snälla vännen Anna och "fikade". Hon har två små töser i magen och har fått en fin kula till mage. Blir fortfarande lika fascinerad av att det faktiskt ligger bebisar där inne. Så jäkla häftigt egentligen!

Det var så fint väder när vi gick dit. Var tvungen att ta en selfie!

Miranda trivdes hos Anna och satt gladerligen i hennes famn. 

Igår torsdag kom gulliga Emma med sin söta 7 månaders son Samuel. Han var en väldigt rar liten prick men otroligt sömnig! Hon trodde det var tänderna som gjorde honom så sömnig. Vi gick en liten promenad i solen innan lunch och sen fick barnen röja lite i vardagsrummet.



Idag fredag åkte jag bort till min kära vän Helena och hennes Lucas som precis har fyllt 1 år. Han var också väldigt trött. Han hade dock hög feber och var matt och lite ledsen. Men det var de enda symptomen, så Helena trodde det var 3-dagars feber som tydligen är rätt vanligt för små barn mellan 6 månader och 2 år. Det går bara att få det en gång och sen är de immuna. Bra det!

Stackars lille söta Lucas!

Vi knallade bort till Björklunds Hage, en 4H-gård med lite djur. Vi tittade på hästar, getter, hönor och tuppar och får. De har en stor lekplats och ett fik där också. Jättemysig!

Miranda tyckte att mina brillor var roligare än shetlandsponnierna.

Det var ett par rejäla tuppar där inne!
 
Hönsnätet var väldigt fint tydligen.

Fårskalle #1 såg ut som en soffkudde.

Fårskalle #2 hade bling i öronen.

Miranda var ju sådär lagom road. Försökte med att härma dem och peka på dem, men hon glodde mest på stängslet.

Men sen gick vi till gungorna. Wow, vad hon diggade dem!



Lucas gillade att gunga han med!

Lucas och Miranda fick sitta i en stor gunga tillsammans.

Lucas ser smått uppgiven ut när han håller ett stadigt tag i Miranda som glor på sanden mellan springorna.

När vi kom hem till Helena igen så skulle vi dricka te. Javisst, sa hon och hivade fram alla sina teer. Härliga kvinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar