torsdag 22 oktober 2009

Trött gnu och komplicerat golvbyte

 


Ligger här i sängen och andas ut. Har varit på träning ikväll på gymmet och kört järnet. Känner mig som en utpumpad gnuhane under brunstperioden. De har pimpat tills lokalen med nya fräscha moderna maskiner och fixat snyggt golv och lite sånt. Känns som att man är på en rymdstation när man går ner till muskelmaskinerna. Så nya och avancerade att jag kände mig lite tafatt när jag försökte mig på de nya spännande grejerna. Pillade lite på dom och inspekterade nyfiket vad de var till för. Testade några för att se hur avancerade de var. Ja, de var lite mer komplicerade än de gamla men det ska jag allt klara av. Har dock inte sett nån maskin för ryggmusklerna ännu. Trist. Men det ska jag påpeka för personalen om jag inte hittar nån nästa gång. Gymmet har ju varit stängt i två veckor och man har för det mesta bara gått på box och spelat badminton. Saknade egentiden på gymmet. Men nu jäklar ska man här trimmas. ;) Jag gick upp på vågen innan träningen för att se om det hade blivit nån förändring på skalan. Fick en liten chock. Har visst gått ner under den gräns jag har satt för mig själv utan att jag var medveten om det. Hmm... Det är ju positivt iof. :)


Blev glatt överraskad när jag hade lagt mig i sängen för att blogga en stund innan läggdax. Min älskling ringde i samma sekund som jag sände en tanke mot honom. Han är för go. =D Berättade för honom att jag ska få nya fina golv i både hall och kök som nu ser skitskabbiga ut. Bruna stora märken på de hemska gamla linoliumgolven. Men det som gör mig såå frustererad är att kontoret som jag ska gå till för att välja ut golven hos är bara öppna mitt under dagen när man inte har en chans att gå dit. Vad tänker dom med när de sätter tiderna 13-16 mån-tors och 09-12 på fredagar? De förväntar sig att man ska gå under arbetstid för att kunna ordna en sketen sak som att få nåt utbytt i sitt hem. Aja... det ordnar sig väl. :)


Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar