måndag 5 oktober 2009

En mycket lyckad helg =)

 


FREDAG:


Efter jobbet åkte jag hem till Martin. Fia o jag gjorde oss i ordning för en mysig fredagsutgång med några av hennes gamla skolkamrater. Vi möttes upp och åt på Mongolian Barbeque på sveavägen. Det är ett av de bättre bufféerna man kan gå på för en rimlig summa pengar. Där plockar man rå mat och får den stekt framför kockarna. Mycket utsökt och mätt blir man. Vi satt där och åt och ölade på i godan ro tills vi skulle vidare. Först gick vi till KGB som ligger på malmskillnadsgatan men där var det alltför mycket folk och för jobbig livemusik som gjorde att vi drog på 10 minuter typ. Så gick vi vidare och hamnade lite längre upp på SOFT kök & bar som är gamla Allemans när det fanns. Där var det inget värst drag heller men det var betydligt mindre folk och lite bättre musik. Där satt vi ett tag och fredagsmyste med lite öl o cider innan jag o Fia drog hem till våra repektive karlar.


 


Jag o Anna


Mongolisk mat


David o Fia


 


LÖRDAG:


På dagen softade jag o älsklingen hemma ett tag och sen åkte vi till IKEA och köpte tre små svarta LACK sidobord som jag ska ha hemma lite varstans för att fylla upp mitt hem. Har ju fortfarande lite smått oinrett efter ca ett års boende. Det är lite skämmigt faktiskt. Sen på kvällen åkte vi till Uppsala. Min snälle och underbare kille bjöd mig på Pablo Fransisco som är en mycket skicklig Stand up-komiker från USA. Han härmar tv-jinglar och kan härma Arnold Schwartzenegger extremt bra.


Innan vi gick in dit så gick vi på en jättemysig thailändsk restaurang en bit bort och åt buffé. Väldigt gott var det och mysig inredning. Dock lite mycket folk och lite stressig service. Men det gjorde inte så mycket.


IMG_4159.JPG Thairestaurangen


Efter det försökte vi leta reda på ett mysigt fik för att slappa lite innan föreställningen. Det var nästan omöjligt att hitta nåt fik. Vi gick förbi femtielva frisörsalonger och några fler kinarestauranger men de verkar ha snålt med normala fik där uppe i Uppsala. Vi hittade tillslut ett Coffehouse By George och satte oss där inne med en latte och kaffebröd. Vi satt där i godan ro när det kom in en liten kort mörk kille som pratade engelska och beställde nåt. Vi såg att han hade en tröja där det stod att han var med i gruppen som ordnade föreställningen.


Föreställningen var jättekul! =) Det var fyra andra uppvärmarkomiker som uppträdde innan Pablo Fransisco. Vi blev smått överraskade att den lilla mörka kille fr fiket var en av stand up komikerna och han till och med skämtade om fiket att killen som jobbade där var gay. Hehe. Vi skrattade ohämmat åt alla komiker men vi tyckte på nåt sätt att uppvärmarna var roligare än självaste stjärnan tyvärr. Pablo var lite för hetsig och verkade gå genom ett manus medan de andra var spontant roliga. Men jag njöt verkligen och jag är så lycklig att jag fick uppleva att få gå på stand up på riktigt. Det var en väldigt uppskattande present av älsklingen. Har haft en otroligt trist och jobbig vecka. Han räddade verkligen min helg. =)


Uppsala Konsert & Konferens Uppsala Konsert & Konferens


 


SÖNDAG:


Vi åkte hem till Thomas föräldrar för att röja upp i hans gamla pojkrum eftersom det ser ut som ett bombnedslag där sen han flyttade. Har väl aldrig sett så mycket kompakt damm i ett sånt litet utrymme förut. =P Vi fick bullar som tack för hjälpen eftersom det var kanelbullens dag o allt. Vi fick även en god middag.


 


Kanelbullar


 


Senare på kvällen gick vi på bio med Fia, Martin, Simon och Olga och såg på Surrogates. Det var delade meningar om vad vi tyckte om den. Själv så tyckte jag inte att den var värd att se på igen. Den var väl häftig med tanke på att det handlade om att man kunde få en robot som såg ut som en själv och som jobbade och levde livet åt en men samtidigt var det lite tarftliga effekter och man blev snabbt trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar