onsdag 21 oktober 2009

Jag förstår inte... Pallens nycker

 


Det är mycket jag inte förstår här i världen. En sak är att jag har boxat skiten ur Fia idag och kände mig fortfarande pigg och alert efter det. MEN när jag kom hem tänkte jag skruva ihop min pall BEKVÄM som jag har fått från fia från IKEA. Det tog helt musten ur mig. Förstår inte att det kan va så svårt att få ihop en liten träpall när t.ex ett vitrinskåp är större och klumpigare men ack så mycket lättare. Det tog typ en halvtimme för mig att skruva ihop det den där satans pallen. Vi satt, pallen och jag, och dividerade och jag trugade med att ge den nåt den verkligen ville ha om jag fick ihop den. Efter mycket om och men tyckte den att vi hade kommit fram till en bra lösning.


Pallen: Okej, Ansi...Jag är medvillig om jag får snygga underlägg under fötterna. Sånnadära som gör det är mjukt att stå. Det är så jävla sjukt kallt på ditt golv så jag kommer ju flisa av köldskador.


Jag: Okay daa... Men bara om du tillåter att jag får trampa lite på dig ibland. Inte ofta men bara om jag ska ta ner nåt eller så. Annars så ska jag låta dig va.


Pallen: Ja det låter fair. Men har du lust att lacka mig så jag inte torkar så snabbt?


Jag: Hmm vi får se. Om du uppför dig.


Pallen: Men jag pallar inte! *stön* Jajaja.... Du är sliter ju ändå så hårt med skruvarna...


Jag: Tack, pallen! *klappar ömt på ena pallbenet*


 


Så nu ligger jag här och är trött i kroppen med skrubbsår och röda handflator men pallen är ihopsatt och jag har klistrat fast fina, ludna och vita underlägg under palln. Nu står den och pöser förnöjt i köket i väntan på att bli trampad på inom någon framtid. Man ska vara snäll mot sina möbler även om de är kinkiga ibland men det är det värt när man får som man vill. ;)


 


BEKVÄM fotpall

1 kommentar:

  1. Pernilla Wallette21 oktober 2009 kl. 01:34

    Skrattade åt din blogg. Jag har en likadan men inte visste jag att den var så svår att få ihop. Måste nog ge han som satte ihop den åt mig lite kredit då;)kram nilla i wiwa

    SvaraRadera