söndag 25 oktober 2009

Helgsmyyyyss...

 


LÖRDAG:


Jag o thomas hjälpte lillebror att flytta till sin allra första ungkarlslya i Råcksta. Det var en jättefin etta som är helt nybyggd. Toppmodern med inbyggd micro, diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare.  Väldigt fin helt enkelt. Det var en smidig flytt med bara två åkningar med hyrd flyttbil. Från halv ett till typ halv tre höll vi på.


På kvällen åkte jag o thomas till kompisen Simon och käkade tacos och drack goda alkoholhaltiga drycker som vissa blev kalastankade på och gjorde konstiga saker av. ;) Jag var egentligen rätt trött och inte speciellt onykter för att vilja följa med men jag blev manipulerad att följa med ändå till Tech Noir lite senare. Det var mycket folk o så men det var inte så himla bra musik den här gången så jag o thomas åkte rätt tidigt hem. Vi fick skjuts hem av en snäll killpolare. :) Skönt att slippa åka tunnelbana mitt i natten bland andra fylleglada passagerare och sen tar det över en halvtimme att komma hem.


 


SÖNDAG:


Var en rätt lugnt söndag faktiskt. Jag sov till halv tolv ungefär innan jag orkade dra mig upp ur sängen. Blev en korv med bröd-frukost á la IKEA fast hemma i soffan. :) Sen blev det lite handlande. Vi åkte till Simon igen och där blev det en jättegod middag bestående av Islandstorgets familjepizza som slår de flesta pizzorna med sin underbart tjocka fyllning och goda bröd.  Sen gick vi på bio på kvällen med några kompisar. Vi såg Zombieland. Den var helt underbar! Så roliga kommentarer och häftiga scener. Den måste ses helt enkelt. =D


 


En lyckad helg helt rätt o slätt. Nu har man fått nya krafter att kunna jobba veckan som kommer. För att snart kommer en ny härlig helg med massa upptåg. =)


 


 

1 kommentar:

  1. Pernilla Wallette25 oktober 2009 kl. 23:48

    Ja, och jag hoppas den kommer fort. Fast å andra sidan ska jag jobba hela långa lördagen nästa vecka. Men lite ledigt får man ju hoppas det blir;)kram nilla i wiwa

    SvaraRadera