måndag 12 oktober 2009

Svullarhelgen!

 


FREDAG:


Jag och arbetskompisen Amy åkte till stan efter jobbet för att käka och shoppa skor. Vi gick in till Skopunkten och jag köpte jättenajsiga vinterstövlar och ett par skor som ser ut att ha Sharpei-skinn. :) Jättemysiga att gå i dessutom. Folk brukar bli rätt frustrerade när de handlar skor med mig pga att jag brukar prova femtielva par innan jag beslutar mig för vad jag ska ha. Men Amy var såå tålmodig och sa bara att jag fick ta den tid jag behövde medans hon själv provad några stycken utan att köpa ett enda par.


 


Eye of Amy


 


Sen gick vi till Mongolian Barbeque och käkade buffé. Oh shit vad man vräkte i sig. Som att jag inte hade ätit mat på en vecka. Öhm..Ja det hade jag i och för sig inte gjort eftersom jag bara dricker shakes och äter en o annan frukt på dagarna och kanske en macka och ett par ägg. Så efter buffén var man mäkta mätt och var det i flera timmar efteråt.


 


AmyMe


Mmmm


Söta risbollar


 


Efter det åkte jag hem till Fia och kollade på Idol och fick kladdkaka med mjölk. Sen tog vi ett mysigt skumbad och snackade i en timme tills vi blev rynkigare än russin. =D Senare kom min snälle älskling och hämtade upp oss med bilen. Hon skulle till sin karl och jag skulle till min.


 


LÖRDAG:


Vi vaknade väl upp i lagom sovmorgonstid runt 11-snåret och bara slappade och tog hand om varandra i några timmar innan det var dags att göra nånting för dagen. Vi åkte till Citygross och handlade mat som vi skulle bjuda Fia och Martin på senare på kvällen. Älsklingen fixade Hasselbackspotatis med kött till oss. Mycket mumsigt! :) Sen kollade vi på Transformers: Revenge of the Fallen


 


SÖNDAG:


Ännu en lugn och skön dag. Fia o Martin kom förbi för att borra upp en hylla till Thomas micro. Det blev finfint det. ;) Förvisso var vi iväg ett tag på dagen för att slösa lite tid innan kvällningen. För då skulle vi också bjuda på mat igen men denna gången var det jag. Vi var iväg först och kollade lite i affärer i Barkarby. Jag hittade en snygg vardagsrumsmatta på rea. Jysk har sina raider med mattreor ibland. :).


På kvällen fixade jag till en gryta på sjömansbiff. Den blev väl halvt lyckad med tanke på att jag glömde både att krydda mellan lagrena av potatis, lök och kött. Sen så glömde jag att köpa bröd till allas förtret. Måste tänka på detaljerna tills nästa gång. =) Men det var ju första gången jag provade på sjömansgryta. Sen kollade vi på filmer och käkade snacks. Vi kollade på The Ugly Truth och lite av den nya animerade filmen 9.


Så nu är magen som en sprängfylld säck. Var fortfarande mätt idag när jag skulle ha lunch på jobbet. Men jag käkade ju mat ändå. Så nu blir det shake igen så jag känner mig normal igen i magen. Är ju inte van vid denna matorgie. ;) Måste få ner denna jobbigt påfrestande mättnadskänsla...åtminstone tills nästa helg ;)


Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar