torsdag 30 december 2010

Montering+nyårsförberedelse+ klädinköp/hårklippning

 


Igår,onsdag, var vi på IKEA skaffade oss den där efterlängtade byrån till hallen. Ja den är efterlängtad i alla fall från mitt håll ;) Vi skaffade oss den fina och inte så värst dyra varianten KULLEN. Jag älskar ju att sätta ihop IKEA:s möbler så det blev på min lyckliga lott att fixa upp den. Sagt och gjort... Det tog typ 2 timmar, men åh vad roligt det var. Man får ju sitta där och klura medan man fumlar med alla skruvar och spikar och alla olika delar som ska bli nåt fint. Precis som på bildens illustration. Jag bara älskar när allt succesivt byggs upp och tillslut blir en hel möbel. Så lätt och kreativt!  ^.^,


KULLEN 5 lådor


Innan vi åkte iväg och handlade på IKEA  bar det iväg med vår vän Simon till Citygross, Systembolaget och Ö&B för storhandel av nyårsmaten/snackset och nyårsdrickat. Det blev en nätt liten summa på nästan 2000kr för den ätbara provianten. Vi ska ju vara några stycken och dela på det såklart.


Sen bar det av till Kista Galleria för att käka lite och sen skulle älsklingen klippa till sin monchichi-frisyr till en mer normal frisyr, medan jag gick runt lite i affärer. Jag fastnade självfallet inne på New Yorker. Det är mitt paradis på jorden. Kommer ALDRIG ut därifrån utan att ha köpt minst ett plagg. Den här gången blev det en superkäck klänning som var en kombination av mörkblå prickig kråsblus med korta puffärmar och mörkgrå pennkjol med litet sidenskärp. Så djävulskt snygg! Sen blev det ett party-linne och ett snyggt underklädesset. Thomas var även han tillfreds med min klädsmak. :)


Jag fick håret klippt av min duktiga frisör i förrgår. Det är inte ofta jag ansar barret. Kanske en gång om året händer det att jag får för mig att toppa till det. Man ser ju knappt att håret är slitet eftersom det är så lockigt. Det är så trist. Önskar jag hade rakt eller bara lite fall så man slapp ha det uppsatt hela tiden. För om jag släpper loss håret så burrar det upp sig och sen ser man ut som en galen Diana Ross i skallen. Imorgon ska jag i alla fall fixa till färgen. Har fått en grym utväxt som inte godkänns när man ska vara glittrande vacker på nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar