torsdag 9 december 2010

Dag 13 - Den här veckan

 


Måndag:


Då slutade jag sent. Då hände inget speciellt. Det enda som lyste upp kvällen var att min älskling överraskade mig med att hämta mig på jobbet helt utan förvarning. ^.^


Tisdag:


Då gick jag och tränade för första gången på två veckor. Har ju varit sjuk. Det var riktigt befriande. Det riktigt spratt i kroppen under dagen. =) Efter det spanade jag in Cubus som har öppnat i Vällingby centrum. Butiken var dock rätt liten och hade inte så roligt utbud. Dock hittade jag en jättesöt topp med vinter/jultema. Kanske man kan ha kring jultider eller så.


Ice Baby Penguin


 


Onsdag:


Då jag var på riktigt dåligt humör. Det kan bero på all stress och frustration på jobbet nu innan jul. Det ringer mer gnälliga kunder och vi har jobbigare med vårt arbete. Jag skulle ha slutat 18:00 men precis två minuter innan så fick jag en extremt missnöjd kund som gnällde och ifrågasatte precis allt som har med vår rutiner och brister att göra. Inget jag sa var han nöjd med. Jag fick tillslut honom lugn och staplade iväg till bussen med tårarna brännande innanför ögonkanten. Så sur var jag på den dagen. Som pricken över iet hade jag helt glömt bort att min älskling var borta på konferens så jag hade ingen jag kunde prata ut med eller få en kram ifrån. Så jag åkte hem med hängande huvud och tränade lite hemma framför Happy Feet. Det piggade upp mig i alla fall. :) Men sen blev jag sur igen när jag satt med min netbook för att blogga lite och fick slut på batteri och inte hittade laddaren. Så jag slängde mig i säng för sent och somnade med hängläpp. >.<


 


Torsdag:


Idag började dagen med ytterligare en sur kund. Jag trodde att dagen skulle fortsätta som igår. Men det gick mycket bättre idag. De bjöd dessutom på pepparkakor olika smaker! =D Visste inte att det fanns pepparkakor andra smaker så jag var riktigt lyrisk när jag provsmakade på alla smakerna. Det var bl.a smaker av choklad och vanilj, choklad och apelsin och cappuccino. Muums! Det var Annas Pepparkakor vilket var passande eftersom det är namnsdag för alla som heter Anna. Hihi... (^.^,) Det gjorde min dag lite bättre i alla fall. Sen flöt dagen på även om samtalen var lite längre än vanligt. Har liksom inte kraften att vara så alert just nu. Efter jobbet åkte jag och snabbtränade. Körde mest kondition och sen lite situps och benövningar. Hade inte riktigt tid att köra vanliga 2.5 timmarspasset. Jag hade inköp att göra. Var tvungen att hitta ingredienser till julbaket imorgon som jag ska ha med Fia och Jenny hos mig. Tänkte göra mjuk pepparkaka med apelsinskal och choklad. Blev så inspirerad när jag hade provat de nya pepparkakssmakerna.


 


Fredag:


Ja då ska man hem hastigt och invänta Fia och Jenny och julbaka. Fia ska göra chocolate chip cookies och Jenny ska göra mintkyssar tror jag. Min och Fias pojkvän ska leka framför deras älskade dataspel WoW. Nya expansionen har släppts och det innebär att han inte är kontaktbar i flera dagar.


 


Lördag:


Vi får se vad som händer då minsann. Thomas ska som sagt spela så jag kommer ju inte få ut så mycket från honom då. *Surar* Så jag ska försöka få Fia att umgås med mig eftersom Martin också ska sitta och spela.


 


Söndag:


Då kanske man får se en engagerad glimt från min karl. Då kanske man kan fixa nån adventsfika eller så.

1 kommentar: