onsdag 15 december 2010

Vår nya familjemedlem Bettan ;)

 


När jag kom hem idag stod ett stort avlångt paket i hallen täckt med ett lakan. Älsklingen hade köpt en för tidig födelsedagspresent till mig (och honom). Han var så exhalterad och ville att jag skulle öppna på en gång. Jag försökte stå emot eftersom jag vill vänta med presenter till lördag då jag fyller år. Men jag kom på att den enda dagen vi hinner ta ner den stora lådan innan vi ska fixa inför festen är imorgon kväll, så var jag nog tvungen att öppna ändå. ;) Det var en Crosstrainer. Helt otroligt att han köpte en! Blev jätteglad. Den var ju inte så tokigt dyr heller. Lite över 4000kr gick den smidiga saken på. Det blev en helt ny modell som har precis släppts i Sverige som heter EXERFIT 580 Elliptical. Det är en crosstrainer med extremt god träningskänsla! Magnetiskt motståndssystem, 8 motståndsnivåer, 16 träningsprogrammar (inklusive bl.a. pulsprogram, wattprogram, självprogrammerbara program), uttag till MP3-spelare, högtalare, svänghjul på hela 9 kg, minidator med 6 funktioner (hastighet, avstånd, tid, kaloriförbrukning, RPM och puls), handpulsindikator, transporthjul. Max användarvikt: 135 kg.


EXERFIT 580 Elliptical


Vi är två av de första som har den i Sverige! Tog ca 2 timmar att sätta ihop. Hihi... Jag har ju fått upp ögonen för hemmaträning eftersom det är mycket smidigare att träna hemma. Så jag har siktat in mig på att få lite roliga träningsredskap hem. Jag har alltid velat ha en löpmaskin hemma eller nåt liknande. Är ju så skönt att träna framför teven. Thomas har också fått smak på lite sånt. Så jag har önskat mig lite träningsgrejor av honom. Han och jag har kommit fram till att det är dyrt med stora maskiner. En löpmaskin kostar typ 14 lax om man ska ha nåt hållbart. Sen har vi sneglat lite på en crosstrainer. Den är ju både skonsam för knäna och man kan träna både armar och ben med den. Men den har också verkat smått dyr. Skönt att det finns bra grejor för bra pris ändå. ^.^


 


Tack min älskade pojkvän som är så lyhörd och omtänksam!


Hearts

2 kommentarer: