tisdag 21 december 2010

Dag 15 – Mina drömmar

 


Det brukar vara återkommande att jag är på en plats fast på olika ställen. Jag har drömt många gånger att jag går i ett sorts landskap och in i ett annat på kort tid. Sen är det någon sorts stad som ligger vid havet på samma plats. Mycket märkligt. Och självklart måste jag ju åka tunnelbana/tåg minst 1 gång i veckan i mina drömmar, på den lokationen, eftersom jag gör det till vardags. Det är en mycket trevlig dröm eftersom jag känner mig hemma där.


The_Hand_touch_a_Dream_by_MargotYvy
The Hand touch a Dream by MargotYvy


I vissa perioder så drömmer jag att folk kommer in i mitt hem utan att ha blivit inbjudna. Antingen personer jag känner eller okända människor. Jag blir bara mer och mer upprörd och blir så fruktansvärt arg och bara försöker stänga ute dem och skrika på dem att de inkräktar på min integritet. Som att jag inte har kontroll över min tillvaro. Förmodligen drömmer jag det här är jag känner mig stressad eller frustrerad över saker och ting. Någonstans läste jag att när man drömmer att folk tränger sig in i hemmet betyder det att man känner sig otrygg i sig själv. Att man inte kan styra sina känslor. Det kanske är så ibland att man tappar kontrollen undermedvetet.


come in go / away doormat
Mattan kan man förresten köpa på betterlivingthroughdesign.com


Jag har alltid haft väldigt färgstarka drömmar som jag kommer ihåg även efter att jag har vaknat. Vissa drömmar kommer man alltid ihåg. Har väldigt starka mardrömmar som jag minns sen jag var liten. Att antingen jag eller min familj råkade illa ut och jag försökte stoppa det men att det inte gick. Sen på äldre dar har man mest haft sånna här frustrationsdrömmar om att man tappar kontrollen över vad man gör eller att andra människor är påträngande.


Jag har i början av året skrivit om några mardrömmar jag har haft. Läs om dem HÄR


Sen har jag ju haft väldigt roliga och mysiga drömmar om att jag har sprungit omkring i en park på sommaren och det har varit varmt och behagligt. Eller att jag har badat i nåt varmt hav eller liknande. Eller roliga drömmar som jag har skrattat av. I natt drömde jag till exempel om min mycket strikta chef som i drömmen berättade stolt om sin hobby. I drömmen upprepade han entusiastiskt för två olika sällskap att han är mycket intresserad av afrikanska prydnadskuddar. Nåt som jag absolut inte kan tänka mig att han tycker om. Förmodligen försöker jag väl se en vanlig mänsklig sida av honom.


sweet dreams


Ibland man har drömt att man har hållit i någonting och sen när man vaknar så har man inte saken i handen längre och man griper efter den för en sekund. Det kan vara rätt intressant att hjärnan formar ett föremål i handen på en för att sen trolla bort det så fort man blir medvetande.


Hur som helst tycker jag att drömmar är väldigt intressant och det är så fascinerande när man har vaknat upp och befunnit sig på en helt annan plats och gjort massa saker. Det är som att man får att ett litet äventyr bara för sig själv ett tag för att sen "poff" försvinner det så fort man vaknar.


sweet dreams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar