måndag 6 december 2010

Dag 11 - Mina syskon

Jag har haft den goda turen att få tre småsyskon i mitt liv. De är alla underbara personligheter på sitt sätt. Man har sett dem växa upp till tre goa/tokiga/roliga kottar.

Patrik:

Han kom in i mitt liv 1986 när jag var 3 år. Han var en liten bebis med extrem pipa till stämband. Han och jag har hängt ihop en hel del när vi var små. Som hund och katt var vi oftast. Man har hört historier vilken ond storasyster jag kunde vara. Tror jag har förträngt hur taskig man kunde vara. Så är det att vara nära syskon antar jag. Hehe... Men vi hade mycket kul trots allt. Vi sprang omkring i skogarna och på lekplatser när vi bodde på landet. Vi hade gemensamma vänner som vi turades om att leka med. Han var alltid så otroligt mycket på och blev så otroligt lätt arg över saker och ting. Han var rätt hyperaktiv också och verkade inte kunna koncentrera sig så bra. Det visade sig efter flera år och grundlig utredning att han har stark ADHD och även en del Autism. Efter att han började med medicineringen har han blivit en annan person. Mycket lugnare och lättare att umgås med och beter sig som en normal kille utåt sett med kockutbildning, piercingar, tatueringar, snusare och rökare, hårdrockare med bockskägg och ett stort hjärta. Love you, bro!



i love my little brother





Ewa:

Hon föddes 1988 och var en riktig liten linblond trollunge med äppelkinder och stora blå ögon. Hon var en aning känslig när hon var liten. Man fick inte gulla för mycket med henne innan hon började gnälla. Men man kunde inte låta bli för att hon var så fruktansvärt söt. Hade tummen i munnen för det mesta. Hon och Patrik lekte för det mesta och var riktiga bundisar. Har en bild i huvudet när de badade i badkaret. De busade och hon kiknade av skratt åt Patriks fånerier. De brukade även sitta lugnt och leka på golvet tillsammans och kom mycket bra överens. Det upptäcktes senare att hon har svår nötallergi. Jag upptäckte det när jag trugade i henne jordnötter. Hennes far och mamma var inte tillsammans när hon började bo hos sin pappa på heltid ett tag innan mamma fick tillbaka henne. När hon blev tonåring blev hon lite tuffare och röt till när hon inte tyckte om nåt. När hon när hon var 16 år så gjorde hon nån sorts revolt och flydde hemifrån tillbaka till sin pappa på andra sidan Sverige. I dagens läge bor hon i Vimmerby och har en bedårande liten dotter tillsammans med sitt ex. De driver en grill där nere och verkar ha full sjå med livet. Jag kan inte vara stoltare som har en sådan duktig lillasyster som klarar både av att vara småbarnsmamma och driva en verksamhet. Det trodde man inte om den lilla kinkiga trollungen. ;) Puss på dig!



Malin:

År 1993 föddes vår minsting i barnaskaran. Hon var en riktig liten rulta som vaggade omkring och jollrade. Pappa har många timmars film på henne när hon var liten i alla vinklar och tillfällen. Det var omöjligt att inte pussa ihjäl henne dagligen. Det gick an tills hon började få en egen vilja. Då var det inte lika kul för hennes del. Vi upptäckte att även hon, liksom Patrik, har ADHD. Hon är överaktiv och äter också medicin för att klara av att koncentrera sig och inte vara så överaktiv. Hon har alltid haft en stark vilja och har vuxit upp till en tuff tjej med mycket attityd och enorm talang. Hon ritar fantastiskt och kan måla både för hand och genom datorn med ritbräda. Det gör mig stolt att ha en sån talangfull lillasyster. Hon låter ingen sätta sig på henne och har alltid svar på tal. Du kommer alltid vara min lilla krambjörn. <3




I love my little sisters

2 kommentarer:

  1. det var väldigt bra skrivet systra min. blev fan lite rörd =D saknar dig

    SvaraRadera
  2. Jag saknar dig med gumman! Vi ses ju snart. Hurra! KRAM

    SvaraRadera