söndag 2 januari 2011

Gott nytt lår allihop!

 


Ja igår var det nyårsfest igen. Man piffade till sig så gott man kunde. Själv så var jag liiite missnöjd med figuren. Klänningen jag hade köpt för nån månad sen satt bättre då än på nyår, med tanke på den chokladeufori jag har haft de senaste veckorna. *harkel* Nu pöste kurvorna lite väl mycket. Men det var väl bara att gilla läget och klämma ihop höfterna lite. ;)


Min nyårsstass


 


Vi gjorde räk -och laxsmörgåsar som förrätt och sen blev det en smarrig fondue med oxfilé och kyckling, plus lite grönsaker. Detta med tillhörande såser och potatisgratäng. Mycket skålande blev det dessutom. Sen till efterrätt blev det pepparkaksglass med maränger, upptinade bär och choklad -och kolasåser. Det var 12 pers som vi gjorde mat till.


Sen kom det en hel drös med folk och vi hade hur kalas som helst och sen gick vi ut för att skåla i champagne och fira att 2011 ska bli ett superår. Jag hoppas verkligen det eftersom 2010 har varit så kaotiskt för vissa. Många jag känner har haft dödsfall i sin närhet. Men samtidigt har det varit ett underbart år med en babyboom bland mina vänner och bekanta. Både folk som har fått barn eller har blivit gravida. Sen att jag äntligen fick flytta ihop med min älskling efter drygt 2 år tillsammans har vart topp of the year!  ^_^


Nu blir det att anta en träningsnarkomani igen. Gissa om jag känner mig förstorad sen julsnaskandet, ca 5 kg har häftat fast sig på min tidigare slanka vältränade kropp. Inte för att folk ser det men JAG ser vad mitt svullande har åstadkommit. Inom kort blir det att utnyttja Bettan förhoppningsvis varje dag, plus vanlig träning på gymmet. Sen att jag ska avsluta det-vita-socker-snaskandet. Det ger en bara gropig underkropp och koncentrerat daller. Nu blir det att kämpa sig igenom vintern och våren för att blir Beach 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar