fredag 21 januari 2011

Tur i oturen

 


Aaah äntligen fredag! Det har varit en lång vecka fast ändå inte. När väl fredagarna kommer så känns veckan som intet. Min jobb-fredag började i smått panik och slutade i glädje.


Började med att jag vaknade upp och tänkte att "åh va skönt det är lördag och jag kan sova ut", men sen tänkte jag att det fattades en dag i veckan. FREDAGEN!! Så jag öppnade ögonen och stirrade på Iphonen. 06:22. Jag skulle börja 07:00. Jag, min klumpeduns, hade glömt att ställa väckarklockan. Så jag kastade mig ur sängen som en annan elefant, höll nästan på att trampa ihjäl Thomas där han låg och snarkade förnöjt. Jag missade både tunnelbana och buss. Men jag kom fram endast 15 min försent. Fick lova att jobba över en kvart istället. En timme innan avslut fick jag samtal från min teamleader som sa att jag fick gå hem. HA! Det kallar jag tur i oturen. :)


Väl på väg till bussen så fick jag helt plötsligt skjuts av Martin som kom åkandes. Vi åkte först hem till honom och Fia för att lämna lite mat till henne. Hon ligger hemma med värsta kräksjukan, stackars liten. Sen åkte vi och handlade lite kläder till honom. Eftersom jag var smakråd så fick jag honnom att köpa en lila hood-tröja. Hehe.. Nej men ärligt så passar han jättebra i lila. :) Det var en ny upptäckt från hans sida. Se vad bra det är att ha tjejer med sig på shoppingturer ibland. ;)


Sen åkte vi hem till mig och Thomas och lagade mat. Thomas och han fixade lyxiga hemmagjorda hamburgare och jag värmde på lite gorgonzola-lax och hade sallad till. Yummm.....


Gorgonzoa-lax med sallad


 


Efter det har jag fått spendera kvällen själv eftersom killarna leker med WoW. Men det är väldigt skönt ändå. Har suttit och kollat på två filmer, Låt den rätte komma in och Mulan och käkat ölkorv.  Nu börjar man bli rätt trött. Men va fan. Klockan är ju bara 22:00! Aja... Ska ändå upp tidigt och baka tänkte jag. Imorgon blir det "funny saturday" med supande (från killarnas sida) och fulfilm hemma hos Simon. :) Vi får se hur det slutar.


To be continued...


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar