måndag 17 januari 2011

Turisten och middagsmums med mera

 


Igår blev det bio. Vi såg The Tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp. Den var helt ok som drama action. Mr Depp var som man har sagt. Han var rätt färglös och gjorde inte mycket för att förgylla sin roll. Han brukar vara grym. Men den som strålade var Angelina Jolie. Himmel va vacker hon är! Varje scen med henne var förtrollande. Hon hade blivit iförd vackra kläder och hade otroligt smakfull make up. Hon har så vackert långt hår som böljar. En notis är att det INTE är extentions som många andra skådespelerskor bär. Det är ett stort plus om man bryr sig om sånt. Men det fanns ett minus. Hon har blivit en benget. Hon har inte så mycket former. De former man ser i filmen är pga kläderna. Hon kan benämnas som en Brat-docka i vuxenstorlek pga hennes stora hår, läppar och ögon och smala pinnkropp. Men hon är fortfarande så vacker. Som ett smycke. Själva filmen utspelade sig i Venedig den största delen. Mycket vacker stad.


The tourist


Angelina Jolie i The Tourist


 


Idag var jag så hungrig när jag åkte hem från jobbet. Jag är ju lite smått korkad som dricker Naturdiet shakes istället för att käka LCHF-lunch. Det är ju 10g kolhydrater per portion råkade jag se en glimt av på förpackningen. Det får man ju inte äta per portion när man kör LCHF. Så det får bli att laga mat efter jobbet. Suck! Man måste ju få i sig mer fett och proteiner för att inte vara hungrig. Fast det bästa med LCHF är att man bara behöver äta 3 mål om dagen utan mellanmål eftersom man inte behöver det pga att man är konstant mätt efter varje måltid. Bra va? :)


Hur som helst så gick jag in på vår Matöppet-butik som vi kallar för Halal-butiken bara för att det är massa muslimmat där inne och annat jox som vi vanliga Svenssons aldrig har hört talas om eller lagt ögonen på. Det är alltid lika spännande att gå omkring och kika på alla skumma burkar och förpackningar med arabiskt tryck och fundera på vad det där egentligen är bra till. Jag hittade dock jättesöta små cocktail-kycklingkorvar som var rätt billiga. Så det fick bli en korv -och zucchiniröra stekt i smör och grädde, med en rejäl klick citronmajonäs. Det var rejält mättande och gott!


Cocktail korvar av kyckling
Här var de där söta tiny winy kycklingkorvarna :)


Korv och zucchiniröra
Korv -och zucchiniröra med citronmajonäs


 


Sen köpte jag även lite brödkryddor och pepparkakskryddor. Tänkte göra LCHF-limpa eller LCHF-nötbröd!! Äntligen bröd som man kan äta utan att känna dåligt samvete. *Änglakörer sjunger* Sen hittade jag recept på LCHF-våfflor, LCHF-ostkaka och lite annat smått o gott.


Jag har dessutom beställt Sukrin igår kväll (från www.bodystore.com) som är ett jättesmart alternativ till socker. Det är ett kemiskt ämne som smakar precis som socker och går att använda till det man vill ha socker i. Det skadar dessutom inte tänderna och går naturligt ur kroppen istället för att fastna och hålla kvar fettceller. Läs mer om Sukrin på länken i början av stycket för mer info. När jag får hem det om ett par dagar så ska jag baka massa goda grejer.


Sukrin 500g


Är ju sjukt sugen på att äta efterrätter nu. Har ju bara fått pilla i mig Babybel-ost och ölkorvar till snacks. Vill inte ju tröttna på det när jag inte orkar göra efterrätter. Jag vill ju göra kladdkaka, kokostoppar, glass och LCHF-bounties (chokladgodis med kokos) med mera. Får se hur det urartar sig. Ska baka lite i helgen så får ni se vad jag knåpade ihop. :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar