söndag 9 januari 2011

Hudanalys och träningsnojjan

 


Nu är det bara nån timme kvar tills man ska krypa till kojs. Måste gå och lägga mig tidigt ikväll eftersom jag ska börja på jobbet igen efter min härliga semester. Hur det nu ska gå till. Jag har ju lagt till den dumma ovanan att gå och lägga mig mellan 01:00-02:00 och vakna mellan 10:00-12:00, pga semestern. Första dagen på jobbet imorgon och jag ser inte fram emot det...eller...jo...På ett sätt gör jag ändå det. Men det är bara för rutinernas skull. Man har ju verkligen blivit slapp. Går och lägger sig när man vill och vaknar när man vill. Sen har man ju vräkt i sig det man har velat också. Det ger ju inte bra resultat på fysiken. Man mår ju bra själsligt eftersom man inte är tvingad att göra nåt på semestern. Men i övrigt så har man ju inte speciellt bra kroppshydda OCH hud för den delen.


Fick ju dock en jättehärlig lyxbehandling på Bromma Cosmetique av mina underbara vänner i födelsedagspresent förra månaden. Det ingick både ryggmassage, dekolltage/nack/skalp- massage och handmassage. Dessutom en lyxig ansiktsbehandling. Rubbet. Så jag kom dit och fick först lite ryggmassage och sen tog hon itu med mitt härdade ansikte. Hudteraputen avgjorde att jag har fin spänst i hyn, men dock en del orenheter. Inte så konstigt eftersom jag inte vill köpa massa dyra krämer och tvättar bara ansiktet med basisk ansikterengöring och toner. Jag hade inte riktigt nån koll på vad jag har för hy förrän jag kom dit. Enligt hudteraputen har jag blandhy som kräver regelbunden peeling och fukt. Så jag fick dubbelrengöring och peeling av ansiktet. Det var härligt. Sen fixade hon ånga och porrengöring. Det var i och försig inte världens skönaste. Det där med rengöringen av porerna. Först fick jag ligga i ca 10 min med ånga rätt upp i fejjan och kunde knappt andas, tillsammans med nån kräm. Detta bara för att öppna upp porerna. Sen när det var klart så tog hon bort krämen och sen började den timida hudteraputen att klämma sönder min näsa och övriga ansiktsdelar på jakt efter pormaskar. Hurra, va ont det gjorde! >.< Man var ju lagom mör sen. Jag som har världens minsta smärttröskel. Haha.. Hon färgade ögonbrynen och ögonfransarna. Mina ögonlock ryckte nästan oavbrutet eftersom jag har så känsliga ögon. Hon plockade även mina ögonbryn och bannade mig för att jag tar bort över och inte under ögonbrynen. Det ska jag rätta mig efter hädan efter. Även det gjorde ont. Eftersom jag är så känslig kring ögonen så brukar jag raka bort missväxt vid ögonbrynen. Men sen fick jag ansiktsmassage, dekolltage/nack/skalp- massage, djupgående ampull med specialmask, handmassage och passande dagcreme  Hon tröstade mig även med lite frukt och nypressad apelsinjuice. Det hela avslutades med en lättare makeup beståede av en grund/bas i ansiktet med bareMinerals produkter. Men


Decléor produkter


Dock ska jag definitivt skaffa den där härliga peelingkrämen Decléor Phytopeel. Jag hittade den på nätet HÄR. Den var så bra för den smörjer man bara in, låter torka och sen gnider man av krämen, som för övrigt inte innehåller korn som alla andra peelingkrämer. Den är mer skonsam, men ändå effektiv. Den var dock slut i boutiquen, men den finns ju så lägligt och billigare på nätet att beställa hem. ;)


 


Vilken hudtyp har du? Gå in på länken och klicka på den rosa länken för hudanalys.


 


Så nu ska jag ta tag i både min hud och min försummade kropp. Jag har testat att provköra vår nya crosstrainer Bettan och jag höll på att förgås av utmattning efter 10 minuter. FUCK vad dålig kondis man har fått efter ungefär 1 månads uppehåll! Jag kämpade på i 30 minuter på Bettan innan jag staplande rasade ner på golvet med lätt illamående. Sen gjorde jag lite situps och ben -och rumpövningar. Sen gjorde jag om samma procedur nästnästa dag. Då gick det en aning bättre. But still... Jag måste ta tag i mig själv nu. Det blir gym nån gång i veckan och sen hemmaträning med Bettan och lite enklare övningar för mage och underkropp, lite varje dag tänkte jag med hemmaträningen. Jag ska även gå in mer på LCHF. Det står bra info för de som är nybörjare på länken. Jag ska försöka med detta tillsammans med Naturdiet-shakes och dricka mycket vatten. Får se hur det går. Vill ändå kunna äta mat och må bra samtidigt som jag går ner i vikt och får en mer balanserad hälsa. Shakes är jättebekvämt om man inte orkar laga mat. Vilket jag är duktig på att inte vilja, bara för att jag är så lat. Och nej, jag ska inte hålla på med detta hela livet. Bara tills jag tröttnar. ;)


Sit up cat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar