onsdag 12 januari 2011

Det tär i början av nya näringsintaget...

 


Igår tränade jag på gym för första gången på...tjaaa...vad blir det? Typ en månad. Jag har tyvärr sackat efter pga att första tiden var jag sjuk som ett as och nästa period var det ju vintersemester i två veckor och då var det rena rama orgien i sova, äta och kela. Hur som helst så var det skönt att träna på riktigt. Tänkte egentligen bara köra saker jag inte kan göra hemma, men det blev komplett gympass med både, ben, rumpa, mage, rygg och armar. Tycker om att göra lite av varje, mest ben eftersom de är så oberäknerliga när det kommer till fettlagring. Gick sen till affären och handlade lite nyttiga saker till min matranson. Det blev en del vitkål, sockerärtor och fiskbullar i dillsås. Kylen är även full av, makrill i tomatsås, fiskbullar, chevré, nyttiga grönsaker, ägg, riktigt smör och grädde.


Idag har man inte vart så värst pigg. Man skulle ju ha somnat i tid men som vanligt så somnar man en timme efter den bestämda sovtiden. Det betalar man med en gruvlig trötthet i slutet av nästa dag. Jag höll på att somna vid mitt skrivbord på jobbet. Efter det åkte jag för att kika runt lite i affärer för att pigga upp mig, men då blev jag så hungrig och trött att jag inte hittade ett skit. Försökte hitta fina presenter till min minsta lillasysters 18-årsfirande. Det blev inte mycket gjort. Hittade inget jag kände var fint nog. Jag tittade mest på kläder till mig själv i vanlig ordning, men hittade inget som passade heller. Känner mig inte speciellt fit just nu och känner mig så plufsig. Det känns inte kul att köpa kläder när man är svullen. Måste koncentrera mig på att äta rätt och träna smart. Det tar på kroppen att inte få i sig så mycket kolhydrater som man är van vid. Så jag är rätt trött för tilfället. Så älsklingen kom och hämtade mig och vi åkte hem och lagade god middag istället. Han är den som kastar sig över spisen så fort vi ska göra mat. Skönt var väl det nu när jag är så trött. Han slängde ihop en jättegod ungnsbakad kycklingfilé med bacon och championer i massa grädde. Åt som en liten gris...


Nä nu ska jag ruska tag i mig själv och göra lite situps. Hoppas jag orkar det och inte somnar på golvet. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar