fredag 7 januari 2011

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

 


Jag  är född den 18:e december, år 1983.


Jag har väl inte nåt jättestort minne av alla mina födelsedagar. De är liksom lite blurriga. Men den födelsedagen som jag minns i tidig ålder var nog när jag fyllde 10 år. Jag hade tidigare det året kollat på nåt barnprogram där det var ett barn som gick in i olika rum som det hände saker i. I ett rum var det fullt av ballonger på golvet. Det bara kom fler och fler. Jag blev så kär i den scenen och ville också vada omkring i ett stort hav av ballonger i olika storlekar. Så tidigt på födelsedagsmorgonen hade mamma och pappa blåst upp massor av ballonger och lagt på golvet i mitt rum. Jag vaknade upp av att hela rummet var fullt av dem. Det var väl inte lika många som på barnprogrammet men det måste ändå ha varit en hel påse ballonger som de hade blåst upp bara för min skull. Så jag blev jätteglad! Kommer ihåg att jag även fick mig en ny barbie. Så där satt jag i mitt lilla ballonghav och lekte med den hur länge som helst.


Balloons gif


Min senaste födelsedag nu när jag fyllde 27 år var ju ändå en av de bästa jag har haft. Visst jag var rätt trött eftersom jag även var sjuk och krasslig under tiden, men det var verkligen en fin partystämning. Massa folk vallfärdade från olika delar av Stockholm bara för att fira mig och ha det skoj. De gav mig massor av kramar och presenter och sa många snälla saker. Det var som att jag blev firad för nåt större än bara 27 år. Man kände sig verkligen älskad och uppskattad. Det var en mycket positiv födelsedag som jag kommer att minnas länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar