onsdag 2 september 2009

*Snörvel*

Det började med ett rejält rivigt halsont. Kändes som att halsmandlarna höll på att klösa sig ut med varsin gaffel så fort man svalde. Sen gick det över efter att man hade proppat i sig alvedon och Bafucin. Det urartade sig till att man lät som en alkoholiserad 50-årig kärring som har rökt 30 sigg/dag i större delen av sitt liv. Det gick över på en dag som tur var. Nu har förkylningen fått för sig att vandra upp i bihålorna och lägga sig bekvämt som en varm och kletig sörja. Näsan är smått täppt och rinner och skallen känns som bomull. Man är lite seg och allt man gör känns som slow-motion. Folk ser oroligt på mig där jag sitter på min kontorsstol med pläden tajt virad runt kroppen som en fjärilskokong. Man hör lite mummel: "Du har säkert fått svininfluensan." Och sen på det utstöter de små nervösa fnitter som att de skojar, men egentligen har en undermening att jag borde inkuberas i en lufttät låda tills allt är över. Visst skulle man mycket möjligt få svininfluensan men man måste ju tänka på att det börjar bli höst och med hösten kommer också många förskylningar bland annat. Dvs, jag tror inte att jag har fått svininfluensan utan en helt vanlig förskylning som mina övriga vänner som har åkt med på kryssningen i helgen. Det är i alla fall vad JAG misstänker.


 


Nu sitter jag i receptionen för att den ordinära receptionisten var tvungen att åka hem. Hon hade så ont i kroppen pga en skada så jag får sitta här o dega tills jag slutar. Det var ju en himla tur :) Vet inte om jag hade pallat med att vara på "hugget" idag. Jag fick precis en leverans som ska till en som jobbar här. Jag ringde upp istället för att maila att han fått paket, som jag brukar. Tänkte att det kunde vara lite trevligare att få höra en röst istället för att få mail. När jag ringde så lät det såhär:


 


Jag: Hallå där!
Kollegan: Tjena!

Jag: Hur är läget da?
Kollegan: Hmm hmm jo bara bra hmm
Jag: Men så bra då. *lite smått klämkäck*
Kollegan: Hehe...mmmjaaaaa. vad ville du då? *lite upptagen röst*
Jag: Jag? Nää jag ville bara snacka lite med dig. Får jag inte det? Hehe... *Försöker låta skojfrisk.*
Kollegan: *harkel* Nej jagharliteattgörasåjagharinte TID med dig nu. Har jag fått paket eller? *smått irriterad*
Jag: Eh ja jo det har du fått. Det är en liten påse med grejor i.
Kollega: Bradåvetjag...hejdå
Jag: Eh...hej då då..


 


Efteråt kände jag mig inte så skojfrisk längre. Hmm... Då vet man att han INTE är en person att ringa till. Då ska han endast få mail framöver om det inte är ytterst viktigt att jag ringer.... Humpf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar