fredag 18 september 2009

Kvinnors nödvändiga lidande

Nej minsann... det är verkligen tur att det är fredag idag. Hade inte klarat en dag till faktiskt. Inatt har jag varit så dålig att jag inte kunnat sova ordentligt. Vaknade upp vid 03-tiden i morse och höll på att förgås av smärtor i magen. Låg och vred mig och mådde allmänt dåligt. Smärtan slutade ibland och då försökte jag slappna av men så fort jag gjorde det började det igen. Smärtan gick från livmoder och äggstockar till hela magpartiet under nattens gång. Tog två alvedon men de hjälpte inte ett skit. Tog en till efter två timmar men meningslöst. Tillslut somnade jag väl till av utmattning men då ringde väckarklockan. Nu är man trött som som en igelkott. Förstår inte...Ska inte hormon-spiralen vara en snällare variant av preventivmedel som gör att man mår bättre? Tydligen inte för jag har nu varje gång, innan mens, världens menssmärtor. Vet inte vad jag ska göra. Vill inte ha koppar-spiral för då blöder man som en gris och p-piller gör att jag får ångestattacker. Sitter o funderar på p-stav men det är väl typ samma problem där. Gaaaaah! Varför ska det va så svårt att va tjej?! Varför kan man inte bara få vara lycklig en hel månad utan att det här satans menset ska förstöra ens liv? Varför MÅSTE man blöda varje månad och inte ha som vissa djur, typ 1 gång/år? Jaja, läkarna säger att man ska vara glad för att man har mens för det är ett sätt för kroppen att säga att den fungerar. Jaa men vaddå då? Har en tjejkompis som brukade ha mens 1 gång var fjärde månad och hon mår hur bra som helst och hon kunde t.o.m bli gravid enkelt. Varför kan inte alla få ha den turen? *Spottar och fräser*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar