fredag 4 september 2009

Jag är inte bitter ;)

Nu är det alltså fredag och vad innebär fredag? JO förstår du, då är det dax för att gotta sig åt att man får vara ledig i hela TVÅ dagar! Kan du tänka dig det? TVÅ dagar i veckan får man göra vad man känner för. TVÅ dagar... Jag skriver igen. TVÅ dagar. Vad säger det dig? JO att man inte har tillåtelse att få leva ett fritt liv förutom i två dagar av sju. Man måste alltså släpa sig upp varje morgon, fixa till sig, fixa matlåda/frukost, ta sig till tunnelbana/buss för att sitta där som ett dreglande kolli till den byggnad man ska vara i minst 9 timmar (räknar med lunchen). Sen sitter man där och känner frustrationen över att ens liv faktiskt inte innebär mer än att man slavar för att kunna överleva ett liv utanför jobbet. Det innebär att den största delen av ens liv utgår att tjäna andra för att själv kunna få leva. Slutsatsen är att man faktiskt inte lever livet för sig själv utan för andra för att kunna få en uns av frihet utöver det. Varför måste man jobba så mycket egentligen? Man hinner ju inte med sitt eget liv förrutom att gå omkring i en byggnad hela dagen. De enda ljuspunkterna är ju att man får andas en kvart på morgonen, en timme på lunchen och en kvart på eftermiddagen. Är det INGEN annan som känner som jag??
Jag vill bara påpeka en sak. Jag är inte bitter! ;)


Vill även bara nämna en sak till: Jag älskar Alex Schulmans blogg massor =) Han är så go samtidigt som man kan tycka att han är lite smått självgod fast på ett roligt sätt. =) Han skriver om sin bedårande dotter så fint och samtidigt så nämner han henne som att hon vore vuxen ibland vilket gör det rätt komiskt. Han verkar dessutom ha ett rätt najs jobb. HANS jobb vill jag ha. Sitta på café o dricka latte medans jag skriver lite om ditt o datt OCH får förmodligen bra betalt för det. Ett jobb där man kan vara FRI samtidigt som man faktistk får pengar för det. Ett überbrajobb helt enkelt. =P


Nog om det... Jag känner mig faktiskt mycket bättre nu. Har bombarderat mig med alla sorters vitaminer som finns för att bli av med den här hemska förskylningen. Man har ju vart på jobbet hela veckan och samtliga människor har antytt att jag har fått svininfluensan. Jag började bli riktigt irriterad i slutet. Men nu jevlar kan jag säga med stolt hjärta att jag faktiskt är/var förkyld. =D Tji fick ni! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar