tisdag 29 september 2009

Borlänge- Lågprisaffärernas mecka

 


I fredags efter jobbet tog jag mitt pick och pack och åkte upp till Borlänge för att hälsa på min äldsta vän Maria som jag har känt sen 14 år tillbaka. Det var en trött resa på ca 2,5 timme med tåg. Jag hade ospecificerad plats men fick som tur är sitta kvar där jag satt. Framför mig satt en liten kille på kanske 5 år och pratade med sin mamma nästan konstant under hela färden plus att han inte satt still en enda gång. Han lekte med bilar och ritade och viftade med sina små ben och pratade med sin pipröst. Han lät ungefär som en tonårspojke i målbrottet fast med väldigt söt och pipig röst. =) Hur som helt så var jag inte så pigg så jag satte på mig hörlurarna och försökte somna ett tag.


Tågtrött


 


Det var riktigt kul att få se min snälla och gulliga vän igen. =) Hon har ett extremt fint hem tycker jag. Man mår så bra att få stiga in i henne snygga vardagsrum!


Marias vardagsrum


 


Som vi alltid gör när jag kommer upp till Borlänge shoppade vi runt i de alla lågprisaffärerna och på det berömda köpcentrumet Kupolen. Man fick med sig en hel del därifrån fast jag var lite ur form och köpte faktiskt inte lika mycket som jag brukar. Vi var inne i min älskade affär Dollarstore och köpte smågrejor. Världens bästa lågprisaffär. Dock hade de färre saker den här gången som var intressanta men man kom inte ut tomhänt i alla fall. Maria drog även in mig i en loppmarknad som låg inomhus. Det första vi såg när vi kom in var jättehäftiga bord och stolar som var gjorda av trägrenar och stockar. Det var lite bumbibjörns-stuk på dem faktiskt. =)


Möbler


 


När vi var hemma på kvällen så fick vi ett ryck och började leka med kameran. Vi klickade loss som galningar och fick ena riktigt fina kort faktiskt. Maria är ju en riktig bäjb! OCH singel!



Jag o MariaVi igen


*Wink*Sweet


 


På söndag hade vi det riktigt mysigt och fixade till varm choklad med mini-marshmallows. Det var såå gott, men fruktansvärt sött.


Marshmallows


Marshmallows


 


Det var en mysig och skön helg. Sånna här helger måste man få ha ibland och det var såklart väldigt kul att få se min forna barndoms-bästis som jag håller av så mycket. Vi kommer antagligen att vara vänner 14 år x 5 om vi har tur. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar