söndag 13 september 2009

Min helg... Del 1

FREDAG:


I fredags var en skitdag. Jag hade 11:30-20:00-passet på jobbet och det ringde på som fan och jag var jättetrött. Det kändes som att tiden stod stilla och inget intressant hände förrutom att chefen bjöd på kakor typ. Sen efter jobbet stressade jag till bussen som gick 20:02. Antagligen missade jag den så jag stod där och väntade på nästa buss som skulle komma efter en halvtimme (!). Men helt plötsligt stannade en bil vid trottoaren och det var en arbetskamrat som ville ge mig skjuts. Jag hade kunnat kyssa henne men jag stoppade mig själv som tur var. =) Jag blev skjutsad till den hållplats jag skulle gå av vid som jag sen skulle gå till min älskling ifrån. Det gick smidigt att komma fram i mörkret och jag låg hemma hos honom innan han kom hem. (Jag hade i tisdags varit hos honom och städat hela lägenheten så att han skulle ha det fint när han kom hem från sin business-trip i Tyskland. Jag dammsög, torkade golven, städade toan och handfatet och sen diskade jag och plockade upp från golv och la saker till rätta. Det blev riktigt fint tillslut.) Men hur som helst så låg jag där och så kom han hem äntligen. =)


LÖRDAG:


På dagen hände inte så mycket förrutom att vi åkte med Dan och Älgen och käkade brunch på ett panpizza-buffé ställe. Det var asgott och kostade bara 79kr. Ligger vid fridhemsplan. Där smakade jag för första gången nåt som heter Ayran. Det smakade som vattnig yoghurt och saltvatten. Det är en vanlig måltidsdryck i Turkiet. Det smakade H-E-L-V-E-T-E !! Det borde vara en varningstext på behållaren. "Drick på egen risk" eller nåt.


På kvällningen hade vi fondue-kväll hos vår gode vän Simon med lite folk. Vi doppade fläskfilé och hade olika såser till och ugnstekt potatis och sallad. Sen drack vi massa gott vitt och rött vin och spelade Rock Band. Sen sent på kvällen fick jag och Annelie för oss att baka kladdkaka. Och det gjorde vi som vi bjöd lagret runt på. Alla tyckte den var superb. =) Vi kom väl hem runt ett-snåret.


Uppfixad för fondue-kvällen


Uppfixad


 


Här sitter vi allihopa o doppar köttet


Fondueafton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar