onsdag 2 september 2009

Pappas skämt

 


Efter jobbet idag åkte jag till Vällingby för att kolla runt lite innan jag skulle till pappa. Jag är ju snorigheten själv så jag gick in till apoteket och köpte vitamin C och D (D-vitamin är bra mot svininfluensan om det är någon som vill veta det) och lite rosenrot för att pigga upp mig själv. Jag förstår inte att lite vitaminer kan kosta över tvåhundra spänn. Sen traskade jag hem till min käre far för att äta lite middag och prata med lillasyrran. Vi fick jättegod lax med ris o sås. :) Jag bara älskar lax! Skulle kunna leva på det...ett tag i alla fall.


När vi satt där i godan ro och käkade så berättade jag om ett bra knep att få bort småben ur fisk innan man tillagar den. Läste det nånstans idag. Man ska alltså lägga fisken i filmjölk dagen innan. Då kommer fiskbenen att smälta bort. Det visste ju dock min klocka pappa. Jag sa då: "Men om man har haft fisken i filmjölk, blir den inte väldigt sur då?" (Pga syrligheten i filmjölken) Pappa skakade på huvudet och sa glatt: " Nää fisken blir ju inte sur om den har legat i filmjölk eftersom den redan är död." =D


Sen var jag skyldig honom en hundralapp. Han frågade om han inte kunde få den direkt överförd till kontot men då sa jag att han kan få en hundring i handen. Då sa han: " Nej, jag vill inte ha nåt hundgodis." Jag tittade undrande på honom och då sa han: "Ja du vet sånna där Frollic hundfoder, sånna där ringformade hundkex." =D Jag slog mig för pannan och stönade: "Åååh!" Då fortsatte han och sa " Nej här finns ingen å. I ån finns det vatten." Han kan nog hålla på med sina skämt i all evighet om man tillåter honom. ^^


Min lilla pappa för ett år sen på kortet


Pappa


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar