onsdag 16 september 2009

Jag förstår inte på mig själv ibland

Nu har jag käkat gröt som diet när jag inte går ut o käkar med arbetskamratera på luncherna. Vill ju kunna hålla vikten nu när det inte har blivit samma kontinuerliga träning pga mitt satanistiskt tråkiga jobbschema och att man har varit sjuk. Nu har jag hoppat på att prova Nutrilette shakes som man blandar med vatten och de som man kan köpa färdiga i affären. Vill variera mig lite. :) Det funkar bra eftersom bägge varianterna är drickbara (mest den köpta) och jag ska kunna klara mig på det när jag inte orkar gå o äta nånstans eller äta hemlagat. Tycker jag är rätt duktig om jag får säga det själv. MEN jag har en ful ovana att inte hålla mig till dieten utan ska jämt förstöra det genom att småstjäla små bitar av t.ex , vitt bröd eller annat socker och kolhydratproppat. Jag vet inte riktigt hur jag ska undvika dem. Det är som att min hjärna inte vill samarbeta med resten av kroppen. Den liksom retas och trotsar mig. Har ju lovat mig själv att bara käka lite onyttigt på helgerna. Men när väl helgerna kommer TRYCKER jag i mig allt skit jag kommer åt. Jag.har.ingen.karaktär!


I helgen kommer jag förmodligen inte att kunna käka bra heller. Då ska ju en av mina bästaste vänner komma ner från Borlänge och hälsa på. *lycka* Och sen kommer ju min älskade andra hälft att ha inflyttningsfest efter ett par månaders boende. Det ska bli intressant hur den festen slutar. Kan se det framför mig. Jag med sprit i ena handen och nåt fettigt/sockrigt i den andra. Yoy go girl!, hånskrattar min hjärna och gnider sig vällustigt mot skallbenet och pulserar av extas när fettet/sockret träffar artärerna. Så är en typisk helg för mig på sista tiden. Sad but true...


Men en sak är säkert; CHOKLAD ÄR INTE GODIS! DET ÄR NÄRING!!


 


Choklad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar