tisdag 17 november 2009

Trög-tisdag

 


Ja vart ska jag börja. Den här dagen är ju den andra lik så att säga. Man har ju inte precis fått nått nytt att prata om. För ingenting händer just nu på jobbet. Alla vardagar är varandra lika. Det händer i alla fall saker efter jobbet som gör att man inte river av sig allt hår och skriker rakt ut av frustration. Kanske lite vardagsirritationer som kanske nån som inte har nåt annat för sig vill läsa kommer här. ;)


Påväg hem idag så gick det på två män på T-banan. Den ena mannen började sakta gå baklänges mot mig där jag stod och läste. När han var så nära att han näst intill skulle krascha in i mig så blev jag så sur att han verkligen inte såg att jag hade stått där från början att jag puttade till honom försiktigt så han åkte framåt. Han ursäktade sig men jag var verkligen inte på humör för jag var såå hungrig o trött att jag inte ens tittade upp. Har jobbat monsterpass idag. Som tur var så pratade han vidare med sin vän. Fick lite dåligt samvete efteråt eftersom jag verkligen inte brukar göra så mot folk i allmänhet, men jag anser att man faktiskt kollar in sin omgivning innan man ställer sig någonstans. Visserligen är jag rätt liten men helt synlig. =P


Som sagt så har jag varit hungrig precis hela dagen fast jag har ätit som vanligt. Skumt! Så när jag kom hem så nästan svalde jag maten hel och krafsade runt i skafferiet efter nåt onyttigt. Hittade kolasås och rostad lök. Dem smakade jag lite på för att se om det var nåt jag var sugen på. Yäck! Jag var tvungen att slänga bägge. >_< Annars har jag verkligen inget intressant hemma. Så bli det när man är nyttig och inte vill unna sig skräp på vardagarna. Blir bara deprimerad av att käka dåligt själv eftersom det inte är någon vits med det. ;)


En glad nyhet är i alla fall att man har fått godkänt för att ta ut julledigt på mellandagarna. Sen så är det ju rätt skönt att man kommer kunna vaccinera sig för "svinis" på jobbet istället för att så i kö till vårdcentralen. Har tänkt igenom det och verkligen, man ska nog ta den ändå. Är ju rädd för att man ska få massa konstiga symptom av vaccinet men det är ju kanske värt risken det med tanke på att man kan eventuellt dö av sjukdomen istället. Ringde Fia idag och hon mår mycket bättre idag. Ingen feber o så. Nu hoppas jag på att vi ska kunna se New Moon i helgen med henne och Martin. :)


Nu ska jag fixa med annat. Imorgon och på torsdag blir det hårdträning på gymmet. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar