måndag 16 november 2009

Sengångar-söndag

Söndagen framskred i maklig takt och det hände inte så värst mycket. Vi vaknade väl upp vid tio-tiden och åt frukost. Sen satt thomas o spelade lite medan jag grejade på datorn. Sen åkte vi till IKEA bara för att göra nånting. Där var det smockat med folk som vanligt, men vi gav oss fan på att få gå o käka korv och inhandla annan mat där på IKEA. De har börjat sälja frysta pannkakor! =D Jag köpte ett nytt avlastningsbord till hallen så jag slipper ha grejer på en ful kartong som jag ska kasta ögona böj imorgon bitti.


 


IKEA:s Sniglar avlastningsbord


 


Vi  gick in i andra affärer i Barkarby och kikade efter det. Sen bar det av hem igen för ytterligare nån timme slappande.Vi käkade de goda pannkakorna med vanliljglass och jordgubbsylt. Mmmmmm.


Fia ringde och pratade lite. Har inte sett henne på en vecka nu. Hon och Martin har svininfluensan! De har ont i halsen och hostar som dårar. Tycker så synd om dom. Tur att det börjar bli bättre.


När vi kom hem till mig så hade golvläggarna fixat till hallen och köket med nytt fräscht golv. Det blev riktigt skapligt må jag säga. Jag fixade till hemma och dammsög o lite sånt. Sen monterade jag det lilla bordet. Det var lite trögt där men det lyckades efter lite kreativitet. =P


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar