måndag 23 november 2009

Snabba dagen, lastbilen och äggande info

 


Jämfört med helgen så gick den här måndagen fruktansvärt snabbt. Hann knappt öppna ögonen på jobbet förrän man slutade. Man blev ju helt chockad av att man faktiskt fick gå hem medan man var på gott humör. =D Hade lite otur med bussen dock. Hade galopperat mot busshållplatsen för att den jämt kommer två minuter efter att man går ur från byggnaden. Bussen var liite sen pga traffiken. Sen när man äntligen fick sätta sig på bussen och den åkte iväg så dog den mitt på motorvägen i traffikrusningen. Den bara la av så jag kutade tillbaka till närmsta busshållplats för att hinna med nästa. Tur var väl det att nästa buss kom tio minuter efter den första. Annars hade man fått stå i en halvtimme. HATAR busstiderna på den bussen jag tar! >_<


Sen blev det hårdträning på gymmet. Det känns så befriande att man faktiskt klarar av sina mål nu och dessutom har man fått en bra muskulatur men att man har blivit smalare. Har fått riktigt hårda magmuskler nu. *Hurra* Det är ju sån stor skillnad på mig nu att folk har ovanan att kommentera varenda gång jag kommer in i ett rum. Till och med pizza-mannen på skabb-pizzerian tyckte att jag hade gått ner. Han sa att jag var MYCKET större förut. Han sa till och med att jag var (jag citerar) stor som en lastbil förut. (!) Eh, ja vad ska man säga som svar på det? "Tack för de fina orden! De värmde gott." Eller? Min snälla arbetskamrat bara höjde på ögonbrynet när jag sa det och sa att hon faktiskt inte tyckte jag var så stor innan. Ja där ser man hur folk har uppfattat en innan man kom ner sig i accepterad storlek. Jag uppfattades alltså som ett stort fordon för någon. =P


Hur som helst. Efter träningen så kom jag hem och slukade två äggmackor. Fattar inte att ägg kan vara så vansinnigt gott! Det är ju dessutom fruktansvärt nyttigt. Läs här:  Det är mycket proteiner, A-vitamin, D-vitamin, E-vitamin, riboflavin, folsyra, B6-vitamin, B12-vitamin, kolin, järn, kalcium, forsfor, kalium och enkelomättat fett som förebygger hjärt- och kärlsjukdomar och är dessutom (genom lästa källor) lusthöjande. Ägg innehåller dessutom kolesterol vilket man ska vara försiktig med om man HAR hjärt -eller kärlsjukdomar. 1-2 ägg om dagen är dock inte farligt.


Studier på äggantikropparna i ägget har visat att de kan stoppa virus- och bakterieinfektioner och medverka till att motverka karies, diarréer, tarmparasiter, ont i halsen och lunginflammation. Bra va? =)


Källa: http://www.nyfikenvital.org/?q=node/930


 


Äggmackor


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar