torsdag 5 november 2009

Myrsloken, skitvädret och myskvällen

Ja nu har man minsann träningsvärk. Precis vad jag önskade mig. ;) I förrgår boxades ju jag o Fia och igår körde jag hård gymträning själv. När jag kom hem duchade jag länge i hett vatten och badade en stund för att mjuka upp musklerna lite. Det gjorde susen. Somnade som en klubbad myrslok.


Det var ju så lagom roligt att vakna imorse. Helt stel i lederna och trött fortfarande. Även om jag jobbar monsterpasset 11-20 idag så kände jag att det inte var sovmorgon nog. Jag steg upp och klädde på mig och gick o la mig igen en halvtimma. Sen knatade jag ut i det kalla gråa och trista vädret. Och bara för att det skulle vara mer emot mig så började det småsnöa med små ilskna snöflisor. Själv hade man bara leggings som skydd över benen. När man sen hoppade av bussen till jobbet hade snöflisorna förvandlats till riktiga snöflingor som raskt störtade ner och smälte lika snabbt. Hatar det här vädret! Jag hatar när det är grått småkallt och snöregn. Jag vill HA sommar och jag vill ha det NU! Eller rättare sagt det är ok att det blir höst pga alla vackra färger men sen när träden har skiftat så ska det bli varmt igen och sommar på nytt. På det sättet är jag nästan (lite elakt tänkt) glad att vi har växthuseffekten. För snart kommer vi ha det varmt här i skandinavien konstant. Fast då kom jag att tänka på att jag aldrig kommer uppleva det eftersom det kommer inte hända under min livstid. Hmmm... *Gruff*


Det positiva just för tillfället är att jag ska se min älskade i kväll efter jobbet och mysa lite. Sen imorgon kväll kommer min kära gamla tjejkompis från Borlänge och hälsar på under helgen. Vi ska ha spa-helg och riktigt rå om varandra. Det behöver vi bägge två minsann. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar