måndag 30 november 2009

Helgen

 


Fredagen var jag hemma hos Fia efter jobbet. Vi åt traditionella ugntstekta laxen och kollade på Idol. Blev lite besviken att Mariette försvann och inte Calle. Hon är ju så himla bra. En värdig finalist i finalen...men icke för svenska folket tydligen. Sen bar det hem till karlarna som satt som vanligt och spelade WoW. :)


I lördags var det en rätt skön och slapp dag där man mest satt framför teven och degade. På kvällen åkte vi till Simon och käkade lite middag och drack vin för att sen åka tunnelbanan till en kompis till Simon och Thomas som fyllde 31. Han bor jättenära Dagslivs i Fridhemsplan i en snygg 2:a. Alltså väldigt centrerat. Det första men såg när man kom in var hans silvriga tapeter med blommönster. Det såg ut som att man hade smäckt upp folie på väggarna i hallen. Mycket intressant. =P Köket var väldigt snyggt med en toppmodern spishäll och lackröda skåpsluckor. Han hade fixat en snygg vinkylare dessutom. Temat för den här festen var Tysk ölfest så istället för det vanliga tilltugget som chips och sånt så serverades surkål och exklusiva hackade korvar. Det var lite...annorlunda. Korvarna stank svinstia och boskap. De smakade liiite bättre men på gränsen till oätliga var de ändå. Haha... Sicken tur att jag hade köpt med mig eget tilltugg såsom chips och choklad. =) Jag och Annelie satt och drömde oss bort efter nostalgi-godis som Zoo-apor och Ahgrens lakritsdäck. Sagt och gjort, vi skuttade ner till Dagslivs och köpte på oss det vi ville ha. Det kom rätt intressanta människor. Han som fyllde har ju väldigt annorlunda vänner. De är orginal helt enkelt. Det kom folk i lackkläder och genomskinliga kläder som visade typ allt. Man höjde på ögonbrynen mer än en gång.  Det är så härligt med människor som inte är stöpta i samma form klädmässigt. =) Själv är jag en tråkig flicka som inte har någon lust att visa upp mig på det sättet. Visst en urrigning eller lite mer bara ben men inte så mycket mer. Hihi.. ^^


Söndagen var också slö med teven som sällskap och jag o älsklingen hade väl igen större lust att göra så mycket. På kvällen gick vi på bio med Fia och Martin. Vi såg "Luftslottet som sprängdes". Mycket bra!! Gillar verkligen Stieg Larssons triologi men jag har inte läst hans böcker. Har hört att de är mer ingående i detaljerna men det är ju faktiskt de flesta böckerna (de som kommer ut som filmer) och jag kommer nog hålla mig till att ha sett filmerna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar