måndag 9 november 2009

Negerbollsrullning och annat bus =)

 


Den här helgen har varit sammanfattad med ett enkelt ord; MYSIG. Min kära gamla vän Maria som jag har varit vän med i ca 14 år har varit och hälsat på.


 


FREDAG: Slutade jobbet en halvtimme tidigare för att kunna trosa runt i stan innan Maria skulle anlända med tåget från Borlänge. Jag gick in i affär efter affär och började känna mig lite smått rastlös. Har ändå inte massa pengar att slösa på saker just nu. Gick och köpte mig en korv (för 10 kr)och gick på toa (för 10 kr.) Sen travade jag iväg till Centralstationens virr varr av människor. Det känns ungefär som att gå omkring i en bikupa fast med olika insekter som bor där. Full fart på många men även sega jävlar som går i sin takt. Jag blev halvt ihjältrampad av en ouppmärksam pappa med ett barn bärandes framför nyllet. Det var okej. Han sa hövligt förlåt och fortsatte att yra omkring med barnet bärandes som en säck potäter framför ansiktet. Det komiska var att han skulle till samma spår som jag. Jag satte mig där på en bänk och läste i lugnt och ro tills tåget från Borlänge kom in och det vällde folk ut på perongen. Kände igen Maria på en gång pga att hon har sett likadan ut sen man lärde känna henne på vårterminen i femte klass.


 


MIN FORNA BÄSTIS MARIA:


Kännetecken: Hon har för det mesta långt blondbrunt lockigt hår i en hästsvans/bulle, stor jacka och annorlunda stretchjeans. Hon är mycket intresserad av tajta linnen med nåt coolt tryck på. Hon går med små steg i sin egna takt och ser lite trött ut.


Beteende: En mycket snäll och rar tjej som har mycket svårt att vara elak mot nån. Hon tänker mer på andra än sig själv. Hon har lätt till att bli sårad eller ledsen om man är lite hård mot henne. Men hon har lätt till skratt och ler för det mesta. Är blyg och introvert mot okända personer och har svårt att släppa nya människor intill sig. Men när hon väl har släppt in en människa på livet är hon en underbar vän och blir glad för minsta ömhetsbevis och älskar att göra sina vänner glada. Hon är rätt kinkig med maten men har börjat att lära sig äta annorlunda mat och har börjat tycka att kryddor är intressant. Hon dricker inte alkohol men har börjat att fundera på att prova lite nu. Det behöver ju inte vara starkt för att vara alkohol. ;) Det är min forna bästis det. :)


 


LÖRDAG: Vi hade en riktig slappdag med negerbollsrullning. Det blev ett himla kladd när jag av ordinarie förvirring hällde i en hel kopp kallt kaffe istället för 6 matskedar. Men det blev bra efter lite experimenterande med extra havregryn och kakao.


 


Negerbollar


IMG_4533.JPG


 


Och sen hade vi fotbad och ansiktsmasker. Det var riktigt härligt att få slappna av. Vi kollade på film och vräkte i oss massa onyttigheter.


Ansiktsmaskerna Ansiktsmaskerna


 


Maria har nu skaffat facebook och har därmed invigits i sekten. ;) Hon ville ha en fin presentationsbild och fick då ett ryck att vi skulle börja fota henne. Vi sminkade upp henne, fixade håret och fina kläder. Sen blev det en foto-orgie där det ena kortet blev snyggare än det andra.



IMG_4569.JPGIMG_4573.JPG
IMG_4558.JPGIMG_4567.JPG


 


SÖNDAG: Vi vaknade rätt sent och käkade lite frukost och kollade film. Sen åkte vi till Vällingby och fönstershoppade. Jag köpte lite grejer dock fast jag inte har mycket kvar på kontot. Ovanligt med tanke på att jag brukar ha en hel del efter att alla räkningar är betalda. Hur som helst så blev det lite småsaker. :) Sen åkte vi hem och packade i ordning för hennes hemresa. Älsklingen och Dan hämtade upp oss och skjutsade till stationen och lämnade av Maria. Sen åkte vi tre och käkade på Texas Burger. Det smakade käften behändigt! ;) Sen blev det film: 500 days of Summer. En söt film om en kille som inte kan komma över sin stora kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar