söndag 16 februari 2014

Mysiga helgen

Igår lördag hade jag och Thomas "Alla Hjärtans Dag" dejt. Det betydde att vi äntligen skulle få rå om varandra med kvalitetstid. Vi lämpade av Miranda i sin plast-farmor Gunillas ömma omvårdnad på eftermiddagen. Hon skulle även spendera natten där. Efter att vi lämnat av lilla trollet så åkte vi två och åt en god lunch och åkte sedan vidare till Barkarby för att kika lite i butiker. Jag hittade en bra springform från Tefal, Jamie Oliver Edition. Behöver en annan eftersom jag bakar så mycket. Trodde väl aldrig att jag skulle baka så mycket när jag blev mammaledig!


På kvällen drack vi först en mousserande rosé som var mycket god! Det heter Louise Bouillot och har en frisk bärig smak. Den skulle jag kunna dricka varje dag. Haha!
Vi tittade på Frozen. Det var en gullig och bra animerad musikal. 


Till middag utövade min älskade karl magi i köket. Han skämde bort oss med mör lammstek i balanserade mängder rosmarin och kryddor, rättikagratäng invaderad med vitlök och ost, samt en syrlig och mustig rödvinssås. Allting hemmagjort. Till det drack vi Laila Bagges rödvin Ruby Zin, en lättdrucken Zinfandel. Helt okej vin faktiskt.



Senare åt vi chokladfondue. Jag åt det med jordgubbar och Thomas åt även honungsmelon och maränger. Det var njutning på högsta nivå tills efteråt. Våra magar var så sprängfulla av dagens och kvällens förtärande att vi tillslut bara låg i soffan och grymtade helt oförmögna att få ner någonting mer. Jag var till och med proppmätt när jag vaknade!


Jag trodde att jag skulle kunna få sova till åtminstone åtta, men jag vaknade någorlunda pigg kvart i sju! Thomas gick upp vid åtta, han som brukar gå upp vid tio. Så jäkla typiskt när vi inte hade en levande väckarklocka hemma. 
Vi röjde äntligen upp i datarummet/ Mirandas rum. Hon kommer snart att behöva mer yta att röra sig på. Hon vet redan hur man tar sig fram snabbare och det dröjer väl inte lång tid tills hon börjar krypa eller hasa sig fram från rum till rum.

Vi hämtade Miranda på eftermiddagen. Det var som alltid härligt att få se henne igen, vår lilla solstråle! Vi längtar alltid efter henne om hon är borta från oss en längre tid eller sover borta.

Jag är så extremt lyckligt lottad som har en sån fantastisk liten familj! Nu säger jag inte att det alltid är guld och gröna skogar. Ingen familj är perfekt. Det är så fel när vissa framställer sin familj och sitt liv som en lycklig Disney-film. Men i det stora hela så kan jag inte bli mer nöjd. Jag har en kärleksfull sambo som uppnår de flesta kriterierna för en utmärkt livspartner och en bedårande liten terrorist till dotter som får mig att utvecklas varje dag.

Jag älskar er så hårt att det gör ont! Jag skulle gå sönder mentalt och fysiskt om ni försvann. Ni är mina livskrafter!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar