onsdag 12 februari 2014

Det händer grejer!

Idag har Miranda betett sig lite underligt. Eller underligt och underligt... Hon har sovit massor och ätit massor. Hon sov 3 gånger istället för 2 gånger under dagen och ätit upp precis allt jag har gett henne med stor aptit. Gulp, så har det försvunnit ner i hennes mage. Annars brukar hon alltid lämna lite mat.

Hon har varit väldigt gosig och har velat kramas en massa. Hur härligt som helst förutom en sak. Hon har rätt så vassa naglar nu (måste klippa!) och har dessutom övernaturligt starka nypor för en 10,5-månaders bebis (tror jag). Hon gillar att krama om mig och borra in ansiktet i tuttarna i en björnkram. Mycket gulligt och mysigt...om hon inte får för sig att använda sina otroligt starka nypor och grabba tag om mina "love handles" eller gäddhänget. Det gör extremt ont! Idag fick hon för sig att sträcka fram händerna och klämma tag om mitt ansikte och sen riva med sina klor rakt över. Det är ett under att jag inte ser ut som att jag har somnat på en smörgåsgrill! Hon skrattade bara roat när jag utropade "nej" och "sluta" och tog bort hennes händer. Så slutsatsen är att det kändes som att gosa med Wolverine.

Miranda har äntligen börjar visa tendenser till att vilja göra annat än bara rulla runt eller sitta på rumpan. Nu kan hon sitta och sen vrida sig helt runt om hon vill, med hjälp av fötterna. Idag har hon varit väldigt intresserad av soffbordet och har velat titta över. Hon har aldrig varit intresserad tidigare. Så jag fick ställa henne mot soffbordet och så hon fick pilla med en vattenflaska. Hon stod mot bordet utan stöd från mig ett bra tag. Härligt!


En annan grej hände när jag var borta några timmar hemifrån ikväll. Thomas var hemma med Miranda och vet ni vad den lilla skitungen gjorde? Hon lärde sig sätta sig upp själv utan hjälp! Hon gjorde tydligen det många gånger, enligt honom. Han trodde att jag hade glömt att säga till honom att hon kunde det. Jag blev både glad och lite besviken att jag inte var med. Det är ju stort ju!
Nästa grej är väl att hon ska krypa. Hon har gjort små ansatser till det, men har inte riktigt fått till det ännu.

Vår lilla tjej börjar bli stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar