måndag 24 februari 2014

Helgens och dagens äventyr!

I lördags var det inflyttningsfest hos Thomas vän. Vi åt först på Sorbon. De är kända för sina många olika ölsorter. Själv var jag så tråkig att jag drack isvatten till maten. Vet hur jag funkar. Eftersom jag dricker alkohol så sällan betyder det att det räcker med en öl och jag är salongsberusad. Jag sparade mig till festen istället. Ha! Vuxenpoäng! Jag hade tagit med mig tre öl. Det skulle säkert räcka för mig med tanke på min klena lättpåverkade hjärna.



De har rätt god mat på Sorbon. Jag var dock inte sugen på nån huvudrätt, så jag tog två förrätter istället. Det blev räkor och scampi med lite sallad och olika såser. Gott! Jag blev dessvärre inte mätt på förrätterna (Vad trodde jag liksom?) så jag knallade in och köpte keso och nötter på vägen till festen. 


Det var en härlig fest med bekanta och okända människor. Jag hade jättekul! Mina tre öl tog slut och de räckte alldeles lagom för mig. Jag drack Bright Brew som innehåller 50% färre kolhydrater. En frisk ljus öl. Skönt att det finns en nyttigare öl så man kan variera sig lite och inte bara dricka vin. Vodka mår jag bara pyton av och är vidrigt!

Igår kväll, söndag, åkte vi till Thomas moster Carina och firade hennes man och son som hade fyllt år. De bjöd på ugnstekt kalkon med tillbehör. Oj, vad gott det var! Carina är så himla duktig på att laga mat. Jag hade bakat en chokladkaka med kokos på som vi tog med. Grundreceptet finns HÄR! Jag lade till 3 matskedar starkt kaffe och 3 matskedar SukrinMelis i smeten och den blev jättegod och lite sötare i smaken. Den går att smaksätta lite hur man känner för. Tog tyvärr ingen bild!

Idag var det varmt ute (8 grader Celsius). Det kändes som vår och det kunde vi inte låta gå åt spillo även om jag var sjukt trött. Så jag och Miranda gick ut i "solen" och promenerade. Det blev en sväng till Vällingby. Där kikade jag på grejer och gav Miranda lunch. Själv köpte jag en Questbar med smak av Chocolate Cookie Dough på Hälsokraft och ett par kokta ägg och en liten påse nötter på Pressbyrån. Grymt bra att det finns kokta ägg att köpa!! Det funkade utmärkt som lunch. Blev proppmätt! Protein is the shit! På väg hem gick vi in på Coop. Jag känner att jag måste göra något åt mitt stackars hår. Det är så slitet och har en trist utväxt. Så jag har köpt en fin röd intensiv toning att kleta i håret nån dag. Toningen av samma märke var ett snäpp dyrare på både H&M och Åhléns. Sen måste jag toppa det hos någon bra frisör när jag får tillfälle.


Väl hemma tog jag mig en kaffe och lite mörk choklad. Har jag den där jobbiga kvinnliga perioden så har jag! Jag blir i alla fall en trött, konstant hungrig/sugen, smått grinig och uppsvullen person.

Nespresso har en Limited Edition av en ny kaffesmak. Den heter Masala Chai. Helt okej kaffe att mysa med. Godast med lite mjölk till.


Jag kan tänka mig att jag är en av få personer som kan knapra på 100% choklad utan att grimasera av den beska smaken. Den här chokladen är en av mina favoriter! Den går bara att köpas i butiker med bättre sortiment av choklad. Jag fick just denna choklad i julklapp och har ätit nån ruta lite då och då. Det behövs bara 1-2 små rutor för att bli tillfredsställd. Bäst är den att äta tillsammans med en kopp kaffe/espresso. Tips för dig med stake!

Du vet väl att ju högre halt av kakao, desto mindre tillsatser finns det i chokladen? Ät helst choklad över 70% för att minska intag av onödiga ämnen som gör att chokladen blir godis istället för näring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar