söndag 9 februari 2014

Playdate & kaninjakt

Igår for jag, Thomas och Miranda iväg till våra kära vänner Emma och Dane och deras gullige 2-åring Alvin. Vi brukar inte ses så ofta, men när vi väl gör det så är det alltid med värme. Vi blev bjudna på en väl smakande kycklinggryta med curry och mango chutney till lunch. Jag fick agera LCHF-liberal i det fallet eftersom mango chutney inte är helt sockerfritt, men ack så gott! Vi satt och pratade en hel del medan barnen lekte snällt.


Tittut Alvin! :)

Alvin hjälpte morsan med lösnaglarna. Han har talang, gossen! ;)


Idag bestämde jag mig för att tvätta Mirandas alla tre snutte-kaniner samtidigt. Jag försökte känna vilken av dem som luktade minst illa för att lämna henne någon av dem kvar vid sina tupplurar på dagen, men alla stank grymt vidrigt efter allt ingrott Miranda-dregel. Hon är så beroende av sina kaniner nu en period att de knappt hinner att torka emellanåt. Samtliga slängdes i tvättmaskinen med en extrem beslutsamhet. Blä!! Det fick jag käka upp när hon ville sova efter frukost. Hon skrek och grät länge efter sina kaniner och inget substitut hjälpte. Jag fick helt enkelt hålla henne uppe tills hon satt och nickade till av utmattning i min famn framför teven. Då gick det att lägga henne i säng. Det fick bli att köpa nån extra kanin. Så jag, Thomas och Miranda åkte till Barkarby och gick in på Kappahl där de har de kaninerna hon tycker om. Det blev visst...hrm...tre stycken istället. Ja ja, men de har ju 3 för 2 på alla barnartiklar! Så nu har hon totalt 6 stycken snutte-kaniner som vi kan tvätta i omgångar. Nu kommer hon åtminstone ALDRIG att vara utan en snutte-kanin, okej?!

Hon var tydligen väldigt lycklig över sina nya kaniner när vi satt på Wayne's och tog en kaffe. Eller så blev hon grymt pigg efter sitt mellanmål. Svårt att säga. Jag har testat att göra en ny mix av fruktpuré. Sharonfrukt och päron är tydligen en stor hit för Miranda nu. Sött och gott. Tips tips!

Yeehaaa!!

Vi lyckades även köpa på oss köksartiklar från Tefal. Thomas har länge velat byta ut våra kastruller och grytor till en gemensam serie. De börjar bli slitna dessutom. Vi hittade en gryta och en kastrull för en ganska billig penning på Home & Cook i Barkarby Outlet. De har bra priser där. Thomas gick in och köpte dem medan jag väntade utanför med Miranda. Och ut kom han med grytan och kastrullen...och ett pannkaksjärn samt en stekspade anpassad för pannkakor. Jag ska inte låta honom gå in där själv igen. "Men det var inte så dyrt pannkaksjärn och man fick stekspaden billigt också!" Visst, älskling. Visst. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar