måndag 3 februari 2014

Helgen

Fredag:
Då mötte jag och Miranda min söta vän Helena och hennes lille Lucas i Vällingby Centrum för shopping och lunch. Jag behövde en ny pyjamas. Det blev en egenkombinerad pyjamas från H&M och även en liten linneklänning. Sen gick vi in på Lagerhaus och där hittade jag en minivisp som jag har letat efter. Bra att ha när jag vispar ihop bland annat Mirandas morgongröt. Går snabbare. Jag köpte även en citronskrapa som är bra att ha när jag gör zucchinipasta. Jag fick en symaskin av min älskling Thomas i present för nån månad sedan och den vill jag först och främst sy upp byxor på eftersom både jag och Thomas har så korta ben. Så jag passade på att införskaffa extra stark sytråd som passar för bland annat jeans. 

Jag trodde det var ett långt linne först, men när jag satte på mig det så visade det sig att det var en liten trikåklänning. Well well...det funkar ju det med!

Senare kom Thomas och hämtade mig och Miranda så vi kunde åka till Citygross och handla. Älskar att handla där eftersom det är så stort och relativt billigt. Det är som att åka på en liten utflykt. (Så intressant är mitt liv just nu, att storhandel är fascinerande.)

Lördag:
Thomas åkte iväg tidigt på morgonen till nåt sorts event där de spelade strategispel med kort. Det skulle ta hela lördagen, så jag spenderade dagen med min fantastiska vän/granne M och hennes lille son D och dotter J. Vi gick först iväg till Läkarmissionen för att hon skulle skänka massa kläder. Sen gick vi till Coop och handlade lite. (Glömde några saker från Citygross.) Vi satt sen hemma hos henne och resterande tid och pratade och fikade. Hon bjöd på massa goda ostar, oliver och korvar och små paprikor med färskost i. Och gott kaffe såklart. Underbart!

M hade spontant köpt några presenter från Bon Prix till Miranda också. Jättesöta!

Här sitter J (M:s dotter) och Miranda i likadana nya söta Hello Kitty-klänningar. 

Grymt gulliga kläder som Miranda kan ha i sommar!

Söndag:
Jag kokade och mixade ihop en stor sats aprikos -och päronpuré till Miranda. Eller raketbränsle som jag brukar kalla det. Mirandas mage funkar prima när hon får några skedar av den purén efter varje stort mål mat. 
Senare på eftermiddagen gick vi över till gulliga vännen/grannen Mira som bjöd på 2-årskalas för sin lille son Leo (Leonidas). Många barn kombinerat med mycket snabba kolhydrater höjer humöret och taket några centimeter. Det var ett trevligt kalas. Mira hade gjort en fantastisk och kreativ tårta till Leo.


Leo var grymt imponerad och kunde inte låta bli att blåsa ut ljusen innan vi hade sjungit klart.

J, Leo & D

Miranda var på bra humör och babblade och lekte med oss och med några kalas-deltagare.

Jag hade tagit med mig LCHF-snickerskladdkaka så jag också kunde äta någonting och även bjuda på. Den är ju inte lika söt i smaken som vanliga bakverk med socker. Jag tycker den är god. Om jag smakar bakverk med socker i så drar det i mina spottkörtlar av obehag. Det är skönt att slippa sockersug. Det är ju därför jag idkar LCHF först och främst. Sen får man en hälsosam vikt dessutom! Kom ihåg, man blir inte fet av fett eller söt av socker.
Miranda ville absolut inte äta sin mat som jag hade tagit med mig. Det var färdigköpt barnmat från HIPP med couscous, grönsaker och kalkon. Hon bara spottade och gnällde. Håller med om att den inte var god nånstans! Då fick hon testa att äta pasta penne och fetaost från en pastasallad istället. Det gick hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar