onsdag 19 februari 2014

Förgiftad & Questbars

Jag är helt ur balans! Mitt ansikte är runt av allt samlat vatten på grund av helgens överkonsumtion av kolhydrater. Måste ha varit chokladfonduen. Tänker inte visa hur min kropp ser ut! Jag är trött och orkeslös och småsugen hela tiden. Jag behöver en detox och det på momangen! Måste få bort allt onödigt vatten, bli piggare och få bort suget! Det blir att köra lowcarb extra hårt denna vecka och dricka mer vatten. Nej, man samlar inte mer vatten i kroppen om man dricker vatten. Man hjälper snarare kroppen att balansera vätskenivån.


Hur svullen kan man vara?! 


Jag har köpt ett paket för fasta i 6 dagar. Den heter Ledins Vitaminfasta. Jag brukar använda ett paket för 5 dagars fasta från Nyform, men det här som jag ska testa denna gången innehåller även hjälp innan och efter fastan. Totalt får man hjälp i 10 dagar att återställa kroppen. Ska bli spännande att testa de nya varianterna av juicer, te och buljong. Sen fick man även med nån nyttig grön müsli och linfrön som man ska käka innan och efter fastan. 


Översta bilden är lånad från ledins.se

Jag har varit extremt sugen på att testa Questbars. Det är en proteinbar med lågt värde av kolhydrater. Grymt alternativ antingen som tillskott efter träning, till mellanmål eller som snacks. Jag blev överlycklig när jag såg att Hälsokraft-butikerna har börjat sälja dem! Nu slipper jag harva in till stan till LCHF-butiken. De går ju att köpa via nätet, men då är det ju plus frakt. Som allting annat nytt är de inte så billiga. Alla smakerna är goda. Jag är helt kär i den med äppelpaj-smak!


Jag har nu testat dessa olika smaker:

Chocolate chip cookie dough - God! Den ska jag köpa igen. Kakdeg är alltid gott!

Chocolate brownie - Helt ok, men inte så god som jag trodde den skulle vara. Skulle varit mer chokladsmak tycker jag. Kan aldrig vara för mycket choklad!

Cookies and cream - Helt ok, men överskattad. Den ska tydligen smaka som Oreo-kakorna.

Apple pie - Mums! Min favorit! Den har jag smått cravings på ibland. Älskar äppelpaj!

Lemon cream pie - God! Smakar som godis. Syrlig och söt samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar