fredag 27 december 2013

Den goda julen!

Jag måste säga att den här julen har varit riktigt härlig med allt vad den innebar! Dels att Miranda hade sin första jul och sen att vi fick äta så mycket gott och vara med så många fina människor.

På julafton åkte vi först hem till min kära mor och hade jul-fika tillsammans med hennes man. Mycket mysigt! Miranda och vi andra fick några jättefina julklappar.


Sen åkte vi och hämtade min pappa och åkte vidare hem till Thomas familj för att fira vidare julen lite mer traditionsenligt med god julmat och julklappsöppning. Där var det även några släktingar till Thomas med.

Mirandas favoritplats!

Vi åt den goda julmaten som även innehöll lite annat som jag och Thomas hade tagit med. Jag hade tagit med varmrökt lax, hemmagjort vörtbröd och hemlagad Janssons frestelse och Thomas hade med sig hans goda Pulled Pork. Den åt inte jag dock eftersom den innehåller massa onyttig BBQ-sås.



Sen hade vi julklappsöppning för Miranda. Oj oj, vad den tösen fick julklappar! Ja, är man första barnet i släkten på länge så blir man bortskämd. Hon brydde sig dock mer om julklappspappret än om grejerna, naturligtvis. Hon är ju en bebis liksom.

Här har hon upptäckt att julklappspappret dolde lite andra saker.

Jag fick också "några" julklappar av Thomas och hans familj.


Sen försökte jag natta henne, men det gick inte så bra. Hon hade fått smaka på en ganska snäll köttbulle med minimalt med kryddor och lök i. Men den fick hennes mage att bubbla rätt kraftigt och hon fick ont. Den var nog lite för mastig för hennes lilla mage. Efter mycket gråt, vaggande, masserande och cyklande med benen så släppte det, men då var hon pigg igen. Så hon fick vara med oss andra när vi öppnade julklappar. Det var skoj! Hon satt i sin plast-farmors knä och slet i julklappspapper. 


Efter en sen fika så begav vi oss hemåt. Vi behövde få lillan i säng. Vi kom väl hem runt 22-tiden och Miranda somnade efter lite lek i sängen en halvtimme senare. Det kändes ändå helt okej. Vi får tänka att det bara är jul en gång om året och julafton är barnens högtid.

På juldagen åkte vi hem till Thomas mammas väninna och blev bjudna på julmat. Det var trevligt att få träffa hans mor igen och hennes vänner.

Och där var Miranda uppe på sin favoritplats igen.

Thomas och hans gulliga mor.

Miranda fick såklart fina julklappar där med. Sen var vi tvugna att åka hem efter ett par timmar så Miranda kunde få somna i relativt bra tid. Hon vägrade ju att sova middag där. Hon får ingen ro när det är massa folk som pratar och skramlar. Då är det mycket roligare att vara med och charma dem eller att titta på saker.

Ja jag kan definitivt säga att jularna blir lite mer livliga framöver. Det är ju Mirandas högtid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar