måndag 2 december 2013

Tonat kalufs

Idag bar det av till min gulliga och duktiga vän Elsa som äger Lockar & Lack. Min lilla älskling Miranda och hennes plast-farmor hängde på som sällskap. Väl framme så möttes vi av Elsas charmiga dvärgschnauser Hugo. Miranda blev så lycklig av att få hälsa på en vovve och tjöt lyckligt av skratt när Hugo skällde. Trodde hon skulle bli rädd av ljudet, men tyckte det var helt otroligt kul. Hon älskade honom från första ögonblicket och ville bara titta på honom. Hon blev kinkig när han inte syntes.


Miranda uppflugen på en frisör-stol. "Det här är ju easy-peasy, Elsa. Jag tar över!" ;)

Elsa är så duktig när hon väl sätter igång med sina blandningar av färger. Jag önskade mig en lite mer rödare ton i håret den här gången och hon fixade en jättevacker toning! Jag blev så nöjd! Det brukar jag i och försig bli varje gång.

Före-bild

Efter-bilder (Lite dåligt ljus i salongen, så bilderna gör sig inte helt rättvisa.)

Efter besöket hos Elsa så gick vi till kaféet Thelins som ligger i köpcentret Fältöversten. Saftiga priser, men vi var rätt så hungriga så det blev varsin sallad med kallrökt lax. 119 spänn för en sallad! Well well... Men god var den. Älskar lax och det var ett mysigt kafé.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar