lördag 14 december 2013

Lucia-bestyr

Dagen började som vanligt med snor och hosta för min del. Ville knappt öppna ögonen när Miranda började jollra och ropa på mig vid 07-tiden. Jag lyckades tillslut masa mig upp och hämta henne. Vi satt en stund och gosade i soffan innan det var dags för allt bestyr.

Först bakade jag kesobröd till frukost. Det var jättegott! Det var första gången jag testade det och det var inte dumt alls. Receptet hittar ni HÄR.



Sen ville jag baka om den mjuka pepparkakan som blev för smaklös sist. Den här gången tog jag i en extra matsked pepparkakskrydda och den blev mycket godare! Väldigt bra substitut för en vanlig med socker och mjöl. Recept hittar ni HÄR!

Dock hade jag slut på pepparkakskrydda när jag höll på att blanda de torra ingredienserna, så det var bara att klampa ner till affären med ungen och köpa. Jag passade även på att köpa vörtkrydda som jag tänker använda när jag ska testa att baka vörtbröd á la LCHF. Det blir spännande! 

Den goda mjuka pepparkakan!

När vi skulle hem så passade jag på att gunga Miranda lite. Ville testa och se om hon tyckte det var kul. Konstigt att jag inte har testat tidigare! Men hon var väl inte sådär jätteimponerad av gungandet. Tror hon inte riktigt fattade grejen med det. Hon tyckte det var roligare när jag gjorde grimaser så fort hon gungade emot mig. Well well... Hon uppskattar det nog mer i vår. Nu blir det nog för kallt att gunga när snön kommer.

Kul, mamma....kul. Kan vi gå hem nu?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar