söndag 12 september 2010

Tru Blood och Vapiano

 


Igår lördag, fixade vi till våra fina vitrinskåp och bokhylla som vi har köpt på Blocket. De blev jättefina med alla glas och all vår sprit som verkligen fyllde alla utrymmen. Det känns verkligen som ett riktigt hem nu och jag är så glad att jag får dela det med min kärlek. Det känns så naturligt allting. Som att det alltid skulle ha skett. Att få köpa saker ihop, komponera hemmet tillsammans och att skapa rutiner känns så underbart. Allt börjar flyta nu efter två veckor av uppackande och fixande. Man har varit trött och disorienterad men man börjar landa nu.


Vi åkte till Gamla stan och kollade på den där fina röda lotuslampan som jag ville ha som matsalslampa. Dock tyckte Thomas att den hade för konstigt sken och inte skulle lysa upp tillräckligt. Det kan jag hålla med om eftersom det skulle ge ett för softat ljus för att vara behagligt. Så jakten på en vacker vardagsrumslampa fortsätter. Vi har dock en backup som liknar vår vardagsrumslampa. Se hit.


På andra sidan låg en Comic Store och där inne hittade vi Tru Blood! Det är från den underbara vampyrserien True Blood. Vampyrerna dricker det istället för riktigt blod i serien. Vi var bara tvugna att köpa en flaska. Den kostade 99 kr. Vi ska smaka den när den blivit lite kallare i kylen. Den är gjord på blodapelsin passande nog. :)


Tru Blood


Vi gick sedan vidare till Vapiano och åt deras utsökta pasta. Thomas och Dan käkade deras säsongspasta med antilopkött. Fashinerande gott faktiskt.  Denna gången åt jag en pasta med jätteräkor, tomatsås, vitt vin och färska grönsaker. Inte blev jag besviken denna gången heller. Har aldrig hänt!


Scampi pasta


 


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar