torsdag 16 september 2010

Nya vitvaror, hurra! :)

 


Nu har vi äntligen fått fräscha tillskott i köket. Våra fina nya vitvaror. En hel kyl och en hel frys som nu stoltserar vackert i vårt fina kök. Det känns riktigt lyxigt att få ha så mycket utrymme. Man öppnar dörrarna och där är det helt orörda ytor som inte är handtagna av någon annan förrutom oss. Nu älskar man sitt hem ännu mer.


Satt hemma idag och väntade ivrigt på leverantörerna. Jag hade till och med bytt pass till ett monsterpass bara för att kunna ta lite komp för att kunna vänta in dem. Det visade sig att de kom för sent till den utsatta tiden så jag kom för sent till jobbet en hel timme! Det slutade med att jag fick skippa lunchen och äta under kvartsrasterna i stället. Det gick bra ändå. Kunderna var snälla hela dagen förrutom en arg amerikan som ringde 45 minuter innan stängning. Han var jätteupprörd att vi inte kunde buda ut hans paket med taxi till vaxholm på en gång, Han vägrade ge mig sitt telefonnummer så jag kunde skicka hans ärende till ansvarig utan krävde att jag skulle koppla honom till ansvarig vilket jag inte kunde göra eftersom jag inte har möjligheter till det. Sen krävde han mitt namn och lokation. Kändes nästan lite som att han skulle åka till oss och klampa upp till min avdelning och utdela kindsmällar på mig bara för att hans paket inte kunde levereras när han ville. Så typiskt amerikaner att röra upp himmel och helvete bara för att de inte får som de vill. De beter sig som att de är av högre mänsklighet ibland. Nu drar jag inte alla amerikaner över en kam, men har lite för stor erfarenhet över att prata med en del som är too much.


Nu är man äntligen hemma och ska gå och knyta sig. Har ett tidigt pass imorgon. Vill inte va en zombie hela dagen, men det kommer man säkerligen vara. Ska motionera min stela kropp dessutom. Har fått en del ömma muskler sen måndagens första träningspass på över en månad. Man har gått som en gammal tant idag. Känns bra ändå för då bevisar det att man har ansträngt sig mer än vanligt. Snart så är jag mitt gamla vanliga smidiga jag igen. Yey!


Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar