söndag 19 september 2010

Sup/spelarkväll + röstningstvekan

 


Det känns som det var 100 år sen man fick dra i sig en stor mängd alkohol och sväva bort. Fia fick den lysande idén förra veckan att fixa till en liten hemmafest och göra fast på saken. Vi bjöd våra närmsta vänner som kunde komma och hade mys hemma hos mig o Thomas. Vi spelade ölspelet och drack massa goda grejer. Fia blandade jättegoda kokosdrinkar till mig. Sen blev det lite för mycket för mig eftersom det var så längesen jag drack, så jag var så fräck att jag fixade till mig för natten och bommade drickandet. Gick och lade mig istället för att få bort allt snurr. Ville inte bli så sjuk att jag skulle fjortisspy eller nåt. Festen fortsatte till tretiden enligt Thomas. Vaknade upp sen och upptäckte att vårt hem inte såg ut som en svinstia utan folket hade snällt städat ordning efter sig. Älskar mina vänner! Jag blev sugen på pannkakor och hittade ett LCHF-recept. Det blev att trippa ner till ICA och handla ingredienser till kokospannkakor. Det är hur enkelt som helst att få till dem Se receptet här. Jag stod i köket och mixade kokosen till mjölliknande. Thomas låg fortfarande och snoozade och märkte knappt att jag förde oväsen. Skönt med så isolerade dörrar. De blev helt okej. Dock konstaterade vi att de inte blev så goda som vanliga pannkakor. Antagligen pga att de inte innehöll vetemjöl. Men de dög ändå. :)


Snart ska man iväg och rösta idag också. Känns så jäkla trist bara. Det känns som att hela den här valkampanjen har varit en enda stor smutskastning och att alla har spottat och fulat sig mot varandra hit och dit. Inget parti verkar kännas trovärdig och hela stan är helt belamrad av valaffischer som förstör allt. De där förstoppade stropparna till partiledare med prydliga frisyrer och falska colgateleenden beter sig som gnälliga sektledare när de möts. Pratar halsarna blodiga om att de ska förändra Sverige med ditten och datten och sen kommer derar konkurrenter och säger att "Nähä du, det där partiet vill inte förändra Sverige. De vill dra ner på det där och det där och sen vill de ta bort det där för att gynnna att det där skulle vara bättre, och det är inte bra! Men VI ska göra det och det och det."  När man kollade lite på det där programet som erbjöd partiledarna stå och debattera mot varandra så såg man riktigt hur de log falskt mot varandra fast de egentligen ville flyga över bordet och klösa ögonen ur varandra. Man blir bara snurrig i skallen av allt skit som far ut. Man börjar nästan se hela valgrejen som ett enda stort reklamnonsens som går förbi en utan att man påverkas. Ungefär som när reklamen kommer på tv när man ser en film och man irriterar sig över den och går och gör nåt annat under tiden. Så känns det när valtider kommer. Man vill bara gå och göra nåt annat bara för att slippa höra deras gagg som ändå inte kommer verkställas. Det är jättebra att vi har partier som vill gynna Sveriges folk, men snälla gör det till en rolig grej och inte till någon intern gnäll -och skrytsmörja. Folket vill inte se på när ni fular er mot varandra. Sluta beter er som att ni var 5 år och peka anklagande på varandra med en gnällig ton och bitter uppsyn. Det är en naturlig slutledning att människor förlorar respekten för det sortens beteende. Gör valet till en rolig grej så att fler människor tycker det är spännande att rösta. Jag tror att anledningen till att t.ex unga skiter i att rösta är att de tycker att valkampanjer är så fruktansvärt ointressant pga alla osympatiska och tråkiga partimedlemmar som står i tv eller på torget och gaggar. Man vill se ledare som kan bjuda på sig själva och vinkla sina fördelar till nåt kul som gör att man VILL se på deras tal och VILL läsa om deras förslag. Prata på ett vanligt lekmannaspråk som gör att alla kan jämföra sina synpunkter med deras. Att partierna håller vad de lovar. Att man inte har den där fientliga inställningen till de andra partierna utan kan sympatisera för de andras inställning. Innan detta händer kommer jag fortsätta vara så oengagerad som det bara går pga att det är så jävla tråkigt. Jag ska rösta. Men inte för att jag tycker det är kul.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar