torsdag 9 september 2010

Flyttslackern

 


Jahapp... då virrade jag in här ett tag. Kanske inte spelar nån roll om jag ber om ursäkt över att jag inte har skrivit på en vecka IGEN. Jag kan som sagt inte försvara mig mer än att säga att jag har varit alldeles för upptagen, för trött och för omotiverad att skriva mellan uppackningen och inredningen av vår nya lägenhet. Mitt liv består för tillfället av jobba och packa upp och inreda lägenheten. Sen där emellan ska man hinna äta, sova, duscha och se på teveprogram för att kunna varva ner innan man stupar i sängen. Vi har ringt vår hyresvärd ett ex antal ggr för att åtgärda de fel som förra hyresgästerna har åstadkommit och ersätta det som de snodde med sig från standardinredningen. Vi har två kombinerade kylar/frysar och två ugnar. Antar att förra hyresgästerna har haft stora maffiga middagar med gäster kontinuerligt eftersom de behövde så mycket matlagring och tillagningsutrymmen. Eller så kanske de tyckte om att göra massa mat till bara familjen. Who knows. Men vi har i alla fall gott om plats. Kan till och med tänka mig att vi har varsin kyl/frys vara för att det går. :)


Vi har varit på IKEA och köpt nya möbler. Vi hittade ett jättefint matsalsbord, en garderob och två skrivbord. Sen krävs det nya stolar. Kan inte fatta att att stolar kan vara så dyra om man ska ha några som inte är normala trista svensson-pinnstolar eller slitna mormorsstolar. Inte ens på blocket kan man få sex fina stolar under 2000 spänn. Hur mycket besvär är det egentligen att bygga en stol liksom? Jäkla overkill-priser! Men vi jagar ännu. :)


Hur som helst är jag så nöjd med lägenheten! Har en känsla av att jag kommer bli en riktig hemmaråtta när allt är klart. Den har alla de färger jag älskar. Lite dova färger med mycket kaki och aprikos och vitt. Det gör ju att jag äntligen kan få inreda hemmet i mörka möbler utan att det blir för dunkelt. Dessutom har vi jättefina klinkersgolv. Jag blev lycklig så fort jag såg lägenheten första gången. Drog verkligen efter andan och studsade upp och ner. Hade ju inte sett den innan inflyttning. Thomas hade sagt att den såg ok ut och sa att vi skulle tacka ja. We scored! Thomas är så nöjd o glad för han har äntligen fått det där datarummet. Helt ok för mig med eftersom jag har platsen bredvid honom där inne. Måste bara skaffa en proper datastol också. Kommer säkert inrullandes där inne vilken dag som helst. Bilder kommer när allt är i ordning....


Moving boxes


Jag har inte tränat på över en månad nu. Jag har dock lyckats att börja komma i form fast jag inte tränat. Kan bero på att jag knappt orkar äta på vardagarna utan mest dricker shakes och småäter lite random smakbitar. Äter ordentlig mat när Thomas äter med mig. Annars skiter jag i det. Skyller på att jag är en latmask som inte orkar stå vid spisen när jag kommer hem från jobbet. Men jag ska ta tag i kosten och träningen så fort vi har städat upp här hemma. Kan inte slappna av innan. Har inte fått in någon rutin ännu. Det svåra är att inte äta nåt socker. Det är som en drog. Läste nånstans att kräpmat har samma effekt för vissa. Tur att jag klarar mig undan det åtminstone på vardagarna. Nä nu ska det bli ordning på den här slarvmajan!


Naturdiet chokladNaturdiet choklad


 


Mer bloggande blir det när jag kommer på nåt mer intressant än det här att skriva om. :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar