torsdag 28 januari 2010

Mobilnörden / gäddhängsjagaren / dekoratören

 


Suck! Det är bara torsdag... Vill att det ska vara fredagskväll nu. :) Ska då hem till Fia o Martin och käka Lax och hemmagjord potatismos och kanske äta en liten kladdis-bit också. ;) Så ska vi se på Let's Dance såklart.


Uscha. Är helt stel i kroppen. Var och provtränade på 24/7-gymmet igår med min muskelbelamrade vän Oskar. Han visade runt mig bland maskinerna och de fria vikterna och gav mig lite fler värdefulla tips hur man tränar bättre. Mycket nyttiga saker minsann som jag ska ta till mig. Upptäckte att mina triceps (där gäddhänget sitter) är såå otränade. Har lyckats att glömma träna dessa muskler fast jag tränar så mycket. Jahapp där ser man. :) Men nu ska gäddhänget få smaka motstånd. =P Förhoppningsvis så har det försvunnit till sommaren...när DEN nu kommer... Men gymmet var bra och passar mitt oregelbundna liv. Bra att det finns ett tjejgym där inne också om man vill slippa vattnigt stirrande ögon och halvöppna karlkäftar när man gör en utmanande pose i tränandet. ;)


Det är ju så jädra kallt ute att min högra hand har fått köldskador bara för att min Iphone promt ska lekas med fast det är låga minusgrader ute. Jag fryser som en tok och fingrarna domnar bort. Men nej, jag ska minsann fortsätta tills det värker i skelettet. Det var inget bra köp det där. Hahaha... Finns ju så många roliga gratisspel och funktioner, plus att man kan msn:a hur mycket man vill. =D Har nu sakta men säkert förälskat mig i den stora klumpiga grejen. Tur att det väger upp med fördelar. ;) Dock ser folk min hjässa för det mesta nu när jag traskar runt i korridorerna med näsan riktat mot skärmen och chattar för fulla muggar. Har varit nära att krocka med flera stycken. Kanske ska införskaffa en hjälm ifall jag dunkar skallen i nån dörrkarm eller så. ;)


Jag har varit duktig och dekorerat mina kakelplattor i badrummet nu. Det är ju så trist utan variation. Så jag var på Lagerhaus och köpte på mig lite svart kakeldekor. Så nu är det schackrutigt runt hela badrummet. =D Älskar Lagerhaus! Om jag vore rik så skulle jag nog köpa hur mycket som helst av alla grejorna de har. Det är ju inte så billigt dock. Halvdyrt måste jag ju säga ordagrannt. Men det är bara att punga ut om man ska ha det stiligt hemma. ;)


 


Kakeldekorer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar