måndag 1 februari 2010

Helgen

 


FREDAG: Efter en jobbig arbetsdag skulle jag hem till Fia och Martin för att ha fredagsmys. De var så gulliga och hämtade upp mig så jag slapp åka bussar hem till dem i det iskalla vädret med full packning. Jag blev bjuden på en utsökt ugnsstekt citronlax och hemmagjort potatismos med citronsås. Till efterrätt svullade jag i mig Fias kladdkaka som hon hade gjort på extra mycket kakao i plus 200 gram marabou schweizernöt. Den var så delikat att det inte gick att sluta äta förräns man mådde illa och då slutade man och fortsatte lite till när det hade gått över. :) Var helt "stuffed" när jag fick skjuts hem till älsklingen senare på natten efter Let's dance.


LÖRDAG: Vi tog det lugnt under dagen och åkt en sväng till Mediamarkt där jag införskaffade en fin vattenkokare som jag har längtat efter. Jag dricker ju "Varma Koppen" rätt ofta nu som kvällsmål och det är ju förjäkligt jobbigt att vänta på att spisen ska hettas upp och att vattnet ska koka i en kastrull. Förstår inte varför jag inte köpte en tidigare. Jag hittade en snygg vattenkokare för 299 kr. Nåt okänt märke som heter Peak WK-201608. Men den verkar vettig i alla fall med tanke på priset.


Sen mötte vi upp Fia och Martin och käkade på en Kolgrill. Senare på kvällen gick vi fyra på bio och såg på Snabba Cash. Den var väl inte sådär jättebra kan jag ju säga. De som har läst boken tyckte inte heller att den var bra och att det fattades så mycket viktig underliggande information som skulle ha gjort filmen mer upplyftande. Boken ska vara jättebra har jag hört men jag pallar inte att läsa den nu. Jag kan säga såhär att om jag hade varit det minsta trött så skulle jag ha somnat på bion.


SÖNDAG: Förmiddagen var lugn och vi satt mest som två nördar och lekte med våra Iphones i soffan. På eftermiddagen åkte vi först till IKEA i Kungens Kurva för att införskaffa en ryggborste till mig. Det tog ett bra tag att hitta i det där runda IKEA huset. Inte som i Barkarby där man vet exakt vad allt ligger. :) Men jag hittade i alla fall den blåa badborsten NJUTA . Man kommer ju aldrig åt att tvätta sig på ryggen. Det är ju lite svårt att komma åt om man inte har orangutangarmar. ;)


Efter det åkte vi hem till Thomas farbror, Åke och hans fruga Bodil, på sen lunch. Vi förstod efter ett tag att det var en födelsedagslunch. Ingen hade nämnt det så det kändes lite pinsamt att man inte hade sagt grattis först av allt. :) Men han märkte inget. Det bjöds på Pasta Bolognese och glass till efterrätt. De hade en väldigt intressant längenhet med två våningar. Väldigt fint. Dock lite för gammaldags inredning som jag själv skulle ha fixat till på en gång om jag flyttade in där. :) Efter nån timme åkte vi iväg från Gröndal och hem till Älsklingen igen för att kolla på film och avrunda kvällen. Vi såg Eagle Eye.


Imorgon blir det träning på det nya gymmet 24/7 och älsklingen skulle vara med mig för första gången och träna. Det ska bli spännande att se hur det går. :)

1 kommentar:

  1. Hejsan! Gött med träning! Nu har du fått en liten awars av mig också! =)Gå in på min sida, så får du se! =)

    SvaraRadera