tisdag 9 februari 2010

Monsterveckan, möhippan och biobesöket

 


FREDAG: Efter en lång och överförjävlig vecka med både PMS-svackor och strul på jobbet med kommunikationerna började äntligen en härlig fredagskväll. Jag hade tränat som ett litet svin tre gånger i veckan bara för att bli av med alla spänningar och stressymptom. För att slippa komma hem tidigt och känna att dagen gick till spillo medan jag gick omkring hemma och oroade mig för onödiga saker och må skit pga hormonstörningar. Det gjorde susen att komma hem och vara utpumpad men samtidigt lite lyckligare över att kunnat utnyttja de onda spänningarna. :) Fia kom över sent på kvällningen och färgade mitt hår och som tack fick hon laxmiddag. :) Fick även sovsällskap eftersom både hennes och min älskling var på en finlandsfärja på svensexa.


LÖRDAG: Vaknade upp av att Fia hade snott hela täcket som alltid. ;) Själv låg man som en koldolme i ett par plädar som jag lyckligtvis hade tagit med mig i sängen. Sen masade hon sig iväg till jobbet medans jag sov vidare till typ elva. Jag gick upp och yrade runt ett tag i lägenheten och visste inte vad jag skulle ta mig till en lördagsförmiddag helt själv. Jag bestämde mig för att åka till Vällingby och kika lite. Jag struttade runt en tid på H&M och hittade ett par byxor som jag så desperat behöver med tanke på att nästan samtliga byxor är för säckiga. Köpte mig för första gången modellen Sqin som betyder att de är klistrade på benen så man lättare kan ha stövlar utanpå. Det var med glädje jag kände att det faktiskt var helt ok att köpa sånna utan att få känslan av att strypa blodtillförseln i vaderna. =D


Sen åkte jag hem igen och började göra mig fin till kvällningens bravader. Det var en möhippa som höll igång under hela dagen men jag kände att jag inte hade ork att gå med tanke på att jag hade haft denna hin håle vecka bakom mig. Så jag hade bestämt mig för att gå på middagen och utgången senare istället. Det var en trevlig tillställning med några tjejer som jag inte hade träffats förut. Anna som är den tillkommande bruden fixades till och vi åt goda fajitas och sen cheesecake till efterätt. Åt så man storknade. Sen satt vi allihopa och tittade på medans Anna kollade igenom en bok med massa frågor och påståenden som någon entusiastisk människa hade åtagit sig att fixa till bara för Annas skull. Klockan tickade iväg så mycket att det blev  nära tolvslaget. Så vi bestämde oss för att utgången får bli en annan gång. De andra hade ju hållit igång sen halv tio på morgonen så jag förstod dem. Själv fick man skjuts av älsklingen.


SÖNDAG: Den var rätt lugnt förutom att Dan kom förbi och vi åkte iväg till Barkarby och struttade runt där och sen en sväng bort till Pizza Hut för lite mumsig pizza. Var där för andra gången i mitt liv och det var första gången jag provade deras pizza. Mycket god. Sen på kvällen gick vi några stycken på Bio och såg Edge of Darkness med Mel Gibson. Den var väl sådär.


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar